Direktlänk till inlägg 2 mars 2010

Förkyld :(

Av Matilda - 2 mars 2010 18:25

Hemma efter helgens bravader i Göteborg och såklart så har jag lyckats blivit förkyld:( Snorig och lite feber har jag säkert, så Hallon fick en vilodag idag. En ordentlig rykt och provning av nya Bucastäcket stod på schemat. Tro det eller ej men stl. 135 passade som ett smäck, någon centimer kort i bak men annars perfekt. Och satt väldigt bra över bogpartet också, mycket nöjd över mitt köp är jag: )


Göteborg var väldigt roligt och mycket shopping blev det, både till mig och hästen. På Eurohorse så köpte jag; ett Shamrocktäcke från Bucas, Isabelle Werth dunväst - till halva priset, ridstrumpor, Shochemöchkle (ignorera stavning) scabrak m. matchande benlindor i cremefärg. På Nordstan blev det en hel del kläder till mig själv , b.la en kavaj som jag letat efter så länge!

På lördagen så gick vi både på mässan samt kollade hoppningen och kûren. Kan säga att man blev motiverad till tusen när man såg de fina ekipagen. Så här kommer lite bilder på dem;


Patrik Kittel

  

          Abdulla "abrakadbra" som vann hoppningen på lördagen, skön snubbe:)

  Malin Baryard     


På söndagen gick på mässan på f.m och sen på Nordstan. Hittade som sagt massa fina vårkläder, och hade lätt kunna shoppat för mer:) men måste ju ha lite pengar kvar till räkningarna, tyvärr.


Igår så red jag ut tillsammans med Niktia och Marie och det var riktigt härligt! Massa trav och en snabb galopp, så snabb att Hallon tappade ett av suna bakbensskydd:( Det märkte jag först när jag kom hem. Men när jag kollade på Facebook idag så såg jag att Andrea hittat det. Så nu hänger det i en gran någonstans i skogen, så ska hämta det någon dag : )


I morgon , om jag är frisk, så ska vi åka till ridhuset och rida lite mer seriöst. Behövs lite ordentlig ridning, utan snö, om man ska kunna få nån ordning på galoppen. Är ju tävling om ca 1 månad (och jag måste komma ihåg att anmäla mig) och då vill jag gärna kunna galoppera ordentligt.


Nu bäddar jag ner mig i soffan, byter dator och väntar på mat. Tror det blir oxfileé och något mer , gott   


Ha det bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards