Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

Hyfsat bra

Av Matilda - 3 mars 2010 21:49


Vi kom iväg till ridhuset och det behövdes verkligen lite ordenllig ridning!

Hallon var på hyfsa bra humör och lastades på 5minuter när vi skulle åka, duktig häst   


Var framme i mycket god tid innan det skulle bli ledigt i ridhuset så kunde roa mig med att ta lite kort. Kolla vad fin hon är i sitt nya Bucastäcke! En skönhet klär i allt, eller hur går ordspråket. Notera även de fina nya Schochemöchle lindorna!


  

Själva ridpasset i sig gick inte speciellt bra, tyvärr. Först var ho jätteseg och gick knaoot framåt, så då tog jag ett spö. Då blev hon istället stressad och sprang som om hon hade eld i baken. Försökte rida igenom henne så gott jag kunde med allt folk runt omkring. Är ju van att rida själv på ridbanan i Linnebäck ^^ Det allra största problemen vi har är halterna och galoppen. I halterna så står hon still en stund men sedan "drar" hon sig ur formen och upp med huvudet. Funderar på om det är bettet som hon inte trivs med. Ska rådgöa med Madde om det blir träning för henne i helgen. Galoppen funkar inte heller särsklit bra, då blir hon stark och vill gärna dra ned huvudet. Antagligen inte tillräckligt stark i bakpartiet än och går då hellre på bogarna. Så halter och galopp måste vi jobba med innan tävlingen.


Halter 1,2 och 3

   


Trav och jag sitter som en säck potatis

   

Galoppen tänker jag inte ens visa bilder på, de ser för hemska ut!

Nu ska jag äta lite kvällsmat sen blir det sängen. Hoppas på att min förkylning ger med sig snart, är trött på att vara sjuk.

Ha det gött!     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards