Direktlänk till inlägg 8 mars 2010

Vildsvin på väg!

Av Matilda - 8 mars 2010 21:47

Denna skylt borde finnas i Linnebäck

I lördags hade jag tänkt en lugn och stila uteritt med Hallon men den blev inte så lung som jag hade tänkt. Red svängen förbi Åsbergstorp och när jag var på väg hem så tvärstannar Hallon och stirrar ut , i vad jag trodde, igenting. Känner genom vaden att hjärtat slår i 180 och hon står med alla nerver på helspänn. Försöker mana på henne framåt men ingenting händer, helt blockerad var hon. Då började jag bli lite rädd och såklart hade jag ingen säkerhetsväst på mig. När jag sitter och funderar på vart marken är mjuk, ifall jag skulle ramla av, så kommer det en varelse gående. En liten gris kommer gåendes och kikar på oss, ett vildsvin modellen mindre. Hallons ögon håller på att tränga ut ur huvudet, men blockeringen har släppt och hon går i någon passage förbi den lilla grisen. Kan säga att resten av vägen hem så var det som att sitta på en fiolsträng! Som tur var verkade grisen vänligt sinnad och letade mat istället för att anfalla oss. Hoppas att de håller sig i skogen nästa gång jag ska rida där...


  


Helgen har dundrat förbi och jag har knappt hunnit blinka. Igår kollade jag på lite utbildningar och funderar på vad jag ska läsa till. Har jag lust att flytta? Vill jag gå en KY-utbildning?

Det är så mycket att fundera över och många beslut att ta. Kollade på lite utbildningar i Skara, som SLU har. Skulle ju vilja gå Djursjukvårdarprogrammet, men det var typ betyg på 19.0 och högskoleprov 1.5, så det är ingen idé att ens söka känns det som. Måste ju bestämma mig innan 15 april för då stängs möjligheten att ansöka...Press eller vaddå??!!


Har provat att byta bett på Hallon, till ett tvådelat D-bett med fasta ringar.Har blivit lite bättre med "fibblandet" med tungan, men hon ska fortfarande köra upp huvudet i övergångar...Som sagt behöver lite hjälp med träningen annars kommer jag inte tävla den 28:e. Vill kunna rida programmet någorlunda bra , vill inte skämma ut mig alldeles för mycket på hemmaplan.



Nu ska jag läsa lite bloggar, sen blir det sängen

/Matilda  


 
 
Andréa

Andréa

17 mars 2010 09:36

Jag ska oxå tävla den 28. Du kan oxå. Jag har inte dressyrat på ca 9 år!!

http://andreavill.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards