Direktlänk till inlägg 12 mars 2010

Blod, svett och tårar

Av Matilda - 12 mars 2010 07:13

De senaste dagarna har det varit fullt upp med att montera garderob och städa, så har ej hunnit uppdatera. Men nu, äntligen, så står det en fin skjutdörrsgarderob i hallen. Underbar känsla att kunna flytta dörren och se alla sina kläder : )


    

Dock var det mindre kul i resten av lägenheten, det såg ut som ett bombnedslag!

  


Sista arbetsdagen denna veckan, sen är det helg. Har stalljour i helgen så kommer spendera väldigt mycket tid i stallet. Är även tävling i morgon, så ska åka dit och se om de behöver lite hjälp. De flesta funktionärer ska tävla själva så kan nog behövas en extra hand.


Ridningen av Hallon går väl sisådär. Det har blivit en hel del uteritter och att få till lite lösgörande arbeta kan vara lite svårt. Hallon vill helst vara fokuserad på allt annat än mig uppe på ryggen, så¨vi är inte alltid så övverens om vägval och tempo. Jag har i alla fall bestämt träning med Anki i Knutsbol nu (varannan fredag), ska bli skönt med lite hjälp, det behöver vi verkligen! Förra året gick det väldigt bra när vi tränade för henne, hon visste vart knapparna satt på Hallon. Tror hon hade haft ett sto med liknande temperament som Hallon.

 Just nu är Hallon överallt i övergångarna, med huvudet rakt upp. Samma sak i galoppfattningarna, så om det inte blir bättre så väntar jag med tävlingsdebuten. Då anmäler jag mig till en tävling när det både känns och går bättre i ridningen

       


Önskar alla som ska tävla i helgen Lycka till!

 

Nu blir det jobbet!

Ha d gött/Matilda


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards