Direktlänk till inlägg 5 april 2010

Nu vänder jag blad

Av Matilda - 5 april 2010 22:26


Det har varit fattigt med inlägg här en tid. har hänt en del i mitt liv så jag har varken haft tid eller ork att skriva något här. Har behövt lite tid för mig själv som inte är "officiellt" för alla att läsa om. Så ni , trogna läsare, som gått in här dagligen och inte hittat ett nytt inägg , ber jag så mycket om ursäkt ¨till. Framöver så kommer bloggen att uppadateras lite oftare och utseendet kommer ändras lite.


En intressant sak jag märkte, var att besökstatistiken sköt i höjden när jag ändrade min status på Facebook. Folk tror tydligen att man lättar sitt hjärta på bloggsajter det första man gör. Nej, jag valde mina vänner och familj att prata med och så kommer det att förbli.


Hallon mår bra och är fortfarande skadefri (peppar peppar) och vi planerar att åka till Laxå den 18/4 för debuttävling detta år. Vi ligger inte på samma nivå, styrkemässigt, som vi gjorde förra året men det går framåt. Matar på med lusern men märker inte att hon får några muskler men desto mer energi. Tydligen så har hon egna busstunder i hagen, springer runt och bockar och lever loppan : )

 

Har hunnit träna för Anki en gång och då kändes det riktigt bra, så ska försöka hinna en gång till innan tävlingen. Här är lite bilder sen förra träningen;

 

       

Idag hade jag inte tänkt rida då jag inte är riktigt frisk, men Hallon fick motion ändå. Elina red ett pass på ridbanan, rolitgt att hon erbjöd sig : ) Tyckte att det såg riktigt bra ut i slutet, när Hallon var fokuserad på Elina och inte på allt annat.  Hallon blev nog nöjd när hon fick socker efter ridpasset också ^^

Har lite bilder på mobilen som jag nog kommer ladda upp i morgon.


Så nu vänder jag blad i mitt liv. Ser framåt och undrar vad framtiden och singellivet ska erbjuda mig. Det kommer bli en stor omställning men jag tar dagen som den kommer och försöker njuta av varenda sekund.


Over and out for tonight

/Matilda

 
 
Andréa

Andréa

5 april 2010 22:50

Hoppas du har bättre lycka på singelmarknaden än jag... Haha

http://andreavill.bloggagratis.se

 
Therre

Therre

6 april 2010 08:41

Kul att du är tillbaka igen :) (Även om det är efter en massa tråkigheter.)
Spännande med tävling, hoppas det går finemang!
Kram

http://therre.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Matilda

6 april 2010 11:44

andreá; haha, jag tror inte att singelmarknaden här i stan har så stort utbud ; )

Therre; Tack så mkt! Jo jag hoppas att vi inte skämmer ut oss på tävlingen bara...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Skapa flashcards