Direktlänk till inlägg 20 april 2010

Ingen tävling blev det

Av Matilda - 20 april 2010 00:09


Helgen har passerat i rasande fart och ändå så har jag hunnit vila upp mig. Inte för att jag hade någon lust att jobba idag men jag var inte speciellt trött i alla fall! Verkar som om det är bra att ha en vit helg ibland...men bara ibland ^^


Det tråkiga var att det blev ingen tävling för mig och Hallon igår. I lördags, efter att jag kommit in efter ett pass på banan, så slog Hallon i nacken/huvudet i en järnbalk. Hela järnbalekn böjde sig och ögonen snurrade runt i skallen på staclars Hallon   . Sen stod hon en stund med huvudet i backen och var paralyserad av smärta, förstå vad ont det måste ha gjort. Efter ett tag så började hon röra på sig och även äta maten, så jag hoppas att det enda men hon har fått av smällen är en bula. Fick ringa till Laxå och avanmäla mig till tävlingen, men det kommer ju fler. Har siktet inställt på att åka till Färjestad den 1/5. Hoppas Hallon är frisk tills dess. Idag  lät hon mig ta på området som hon slagit i så bättre håller det på att bli.


      


Har precis klickat hem två klänningar från Nelly. Ska inte säga vad de kostade men kan säga att nu är mina klädinköp för maj klara i alla fall    Kanske lika gärna ska beställa ett par nya stigläder från Prestige samt Sprenger stigbyglar?  Det verkar som om shoppingsuget kommer igång sent på kvällen för min del...


Nej ska försöka sova så jag orkar upp i morgon

Take care!

 
 
Therre

Therre

20 april 2010 08:04

Prestiges nya dressyrmodell? För sådana vill jag med ha men tycker det är för dyrt, Sprenger är en bra investering, min bästa någonsin!

http://therre.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marilda

20 april 2010 09:10

Therre; jaa det är dressyrmodellen jag kollat på, där spännet är vid foten istället. Jag är så trött på stigläder som är ojämna så lägger hellre ut lite mer för ett par stigläder som håller...ja ett par Sprenger stigbyglar funderar jag på att köpa...

 
Andréa

Andréa

22 april 2010 20:08

Jag gillar att ni säger nya, för de har funnits i 6-7 år...

http://andreavill.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sofie

26 april 2010 16:52

Hej. Bor du kvar i lgh eller har du flyttat? Ha de bra:)

 
Ingen bild

Matilda

26 april 2010 23:23

Andreá; nej de är viss inte så nya ; )

sofie; Nej jag bor inte kvar i lägenheten, har flyttat hem igen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Skapa flashcards