Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

Ready for takeoff

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne om inte annat..


I morse så tog jag och Hallon ett pass på banan. Hallon har kärat ner sig i Vandolein så hon gick och "ropade" lite när vi gick från stallet. Knäpppa häst! Om hon skulle få välja så skulle hon gå med honom i hagen   

   <---Så här ser Hallons kärlek ut

Övade på programdelar från både LC:2 och LB:1 och sen red jag hela LB:1. Tyckte att det gick hyfsat bra . Övergångarna är ju inget att hurra för men resten är helt OK. Ska bli spännande att se vad domarna tycker...


Var på tävlingsmöte i måndags och det pratades om lag yll DIV 2. Att man ska kvala för att få rida visste jag dock inte. Man ska ridiit en LB på 60m bana , med minst 62%. Är inte så säker på att vi kommer lyckas med det..Har ju dock redan anmält mig till LB:n hemma den 30/5 och den rids på 60m bana. Så vi får se vad vi kan åstadkomma då,


Har även fått min bling-bling hjälm!! Jättefin och passade gjorde den med..Kommer lätt ha snyggaste hjälmen på söndag !


Annars har det inte hänt mycket det senaste veckorna. JObb, stallet och lite fest har det blivit. Var på en sjukt roligt inflyttningsfest i lördags, att man inte kommer ihåg allt man gjorde måste bero på dåligt minne, aight?   


Nu ska bara möja i soffan tills det är dags att ta natten, så jag orkar upp för ännu ett dressyrpass i morgon.


Take care =)

 
 
Therre

Therre

5 maj 2010 21:59

Måste man ha kvalat på 60 bana? Var det inte bara 62% i en LB?

http://therre.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Av Matilda - 20 april 2010 00:09

  Helgen har passerat i rasande fart och ändå så har jag hunnit vila upp mig. Inte för att jag hade någon lust att jobba idag men jag var inte speciellt trött i alla fall! Verkar som om det är bra att ha en vit helg ibland...men bara ibland ^^   ...

Ovido - Quiz & Flashcards