Direktlänk till inlägg 18 juni 2010

"Long time , no see"

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54

Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...


Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvärt fort förbi, ska jag vara borta från jobbet. Börjar nu på måndag med att fara en vecka till Turkiet. Me and the Family drar till varmare breddgrader och kommer (förhoppningsvis) hem pepparkaksbruna (och inte kräftröda!). Marie & Julia ska vara hästvakt åt Hallon =) Julia ska få prova Hallon i eftermiddag. Hoppas på att de passar bra ihop så kanske Hallon kan få röra lite på sig i veckan. Hon börjar ju få en liten gräsmage, och då går de max 2h/dag på gräs. Undrar hur hon kommer se ut när de går heltid på gräs   


Har börjat arbeta med att jobba Hallon i en högre form och vinkla in bakbenen under kroppen och det går framåt. Hon tycker att det är väldigt  jobbigt men hon får en mycket bättre framåtbjudning när nacken är lite högre. Dock blir det jobbigare för mig att hålla mig kvar, då hon rör sig med större steg. Fast kan behövas lite magmuskler inför Beach 2010 kanske... ^^


Hetsäter gräs ^^


Idag har jag bara tagit det lugnt. Var ute och gick med Vilma när det ömsom regnade ömsom var sol, så jag både svettades och var blöt. Konstigt väder idag alltså!


Nej nu ska jag börja tvätta och plocka fram kläder inför resan. Måste ju planera min packning så jag kan shoppa lite därnere. Har hört att det ska vara billgt    


Ha det så bra

/Matilda 

 
 
Ingen bild

Frida

20 juli 2010 21:25

Hej!
Råkade hamna här för att jag googlade på Christ Cortez släp. Funderar på att köpa och undrar om du är nöjd med ditt?

Mvh
Frida

frida@one-design.se

Matilda

27 augusti 2010 09:35

Hej!
Är inte inne här så ofta längre så därför tog det lång tid innan jag såg kommentaren. Jo jag är riktigt nöjd med mitt släp. Den går stadigt på vägen och har bra ventilation (öppningsbara fönster på var sida av transporten). Hästen tycker också om att åka i det =)

Hoppas du blir nöjd om du köper ett Christ Cortez !

mvh

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Av Matilda - 20 april 2010 00:09

  Helgen har passerat i rasande fart och ändå så har jag hunnit vila upp mig. Inte för att jag hade någon lust att jobba idag men jag var inte speciellt trött i alla fall! Verkar som om det är bra att ha en vit helg ibland...men bara ibland ^^   ...

Ovido - Quiz & Flashcards