Direktlänk till inlägg 26 april 2009

Händelserik helg

Av Matilda - 26 april 2009 14:34


Har fått ganska mkt gjort i helgen faktiskt. I går så var jag en sväng till Mariberg (alldeles för mig själv) och gick i lite affärer. Dock så hade jag inte så stort shoppingsug (!) utan inhandlade bara nya underkläder och en skjorta. Så jag har fortfarande en del pengar från löning kvar, hehe : )


I går e.m så gick bilen till skogen (läs Johannelund) för att fira en stundande 30-åring. Blev grillat (mums) och tårta till efterrätt. Dryck till detta blev Smirfnoff Ice. Blev en ganska stillsam fest för mig, pratade med líte folk och sippade på min drink, annat var det för andra (läs anders).


Kom hem runt ett och somnade ganska fort även om anders drog timmerstockar utan dess like. Vaknar sedan vid två av att någon på andra sidan sängen hostar upp mat + dryck på sovrumsgolvet. Upp som ett skott ur sängen och hämtat städhinken, hela tiden med tanken "spy inte på mina kläder bara". Möts av en , inte så väldoftande odör, i sovrummet. Så tar mitt pick och pack och lägger mig i soffan. Håller dock koll på att allt blir upptorkat från golv och att mina kläder tvättas i klorin (kläderna klarade sig alltså inte). Så efter en stund så somnade jag om på soffan med stängd sovrumsdörr för att inte höra något mer opassande. Och för de som undrar så var det inte matta som råkade illa ut denna gången och jag städade inte upp något. FÖr denna incident har ju hänt en gång förr i vårt förhållande, dock för ett par år sedan ; )


Nu till något mer passande för denna blogg. Hallons ägare ringde idag och kort och gott sade att hon skaffat sig lägenhet i Norge, med stall runt knuten. Så hon skulle köpa sig en ny häst och kan då inte stå med två. Hon berättade helt enkelt att hon skulle sälja Hallon och undrade om jag var intresserad. För om jag inte var det så visste hon inte vad hon skulle göra med henne...Är ju såklart intresserafd av att köpa henne, började böla bara av att tänka på att lämna ifrån mig henne, även om vi har fast våra duster. Ägaren kräver inga direkta pengar för henne eftersom hon har spatt + att hon princip är en enmanshäst. Typ 15 000 och då får jag behålla utrustningen. Blir ju inga direkta kostnader för mig heller, betalar ju redan allt. Det enda som tillkommer är försäkringen som ligger på typ 2000 per halvår. Och sedan köpepengarna, men ägaren sade att jag kan betala 500:- i månaden om jag vill. Det är hemmet som är det viktigaste för henne eftersom hon är Hallons enda ägare och haft henne sen Hallon var 3år. Så ska diskutera med mamma och pappa idag, även om det är jag själv som avgör om  jag ska köpa henner eller inte. Och det lutar nog åt att jag gör det  ;)


Idag blir det mat hos mamma och pappa och sedan stallet ikväll och rida út och klättra tror jag. Vart tog förresten det fina vädret vägen?


Här kommer lite bilder från tävlingen (äntligen)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards