Alla inlägg den 12 april 2010

Av Matilda - 12 april 2010 22:44


Sitter och hostar och hostar men det är bara en hosta som kliar i halsen. Snacka om att jag får träningsvärk i magen av det!! Hoppas bara att den kan ge med sig så att jag kan komma igång och börja träna lite. Det är inte bara hästen som behöver muskler inför tävlingsterminen, piloten är ju 50% av ekipaget och bör vara lika tränad : )


Idag var det äntligen dags för Madde-träning och den behövse verkigen ! Vi jobbade mycket med att ´Hallon skulle bära mer vikt på bakbenen och en del galopparbete. Jag slet som ett djur med att få någon ordning på vänster sidan men det gick inte vidare värst bra tycker jag. Undrar om man kan rida LB:1 i bara höger varv?

Vänster galoppen är värst för då vill hon bara rusa iväg och inte sätta under sig för fem öre. Hon verkligen drar mig ur sadeln och madde förlklarade att hon är svag i höger bak. Hästen lägger ju 2/3 av vikten på yttre bakbenet i galoppen och det orkar inte hon riktigt än. Jobbade galoppen på fyrkanten, och jag skulle rida lite öppna för att ¨få in bakbenen. Vänster varvet, var som tidigare skrivet, en katastrof medan höger gick hyfsat. Madde tyckte dock att traven var mycket bättre och att Hallon var stadigare i formen, så det var roligt att höra! Nu innan söndag ska vi öve lite programdelar så att det sitter i ryggmärgen.


Elina var snäll och tog lite kort med min mobil , så de bästa fotona finns att skåda nedan;

           


Note to self

  • Räta på ryggen
  • Räta ut handlederna
  • Fram med skänklarna
  • Bli inte stum i handen när Hallon blir det i munnen

 

Nu ska jag ta natten folket. I morgon så ska jag bestämma mig om vilka utbildningar jag ska söka..Jag vet jag är ute i god tid : )


Ps. Höll på att få klippa sönder mina ridstövlar idag!! Näör jag skulle dra av dem när jag ridit hade de fastnat i strumpan och satt tvärfast. Så jag fick åka hem med en vanlig sko och en ridstövel på andra foten! Väl hemma så slet vi säkert i en timme med att få strumpan att lossna från ridstöveln. Till slut gav den upp och lossnade, puh. Annars vet jag inte vad jag gjort..Ds.


Godnatt  

Ovido - Quiz & Flashcards