Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Matilda - 4 mars 2010 21:02


Känner att veckans tidiga pass (i samband med förkylning) börjar ta ut sin rätt, svidande ögon och konstant gäspande. Dags att gå och sova kanske?

I morgon börjar jag klockan 12 men ska till stallet på morgone och rida. Sen vid 10 kommer Rolf och Hallon ska få nya pjucks, hoppas på att hon är snäll.


Idag red vi ut en sväng i mörkret jag och Hallon. Tog rundan till Kråklund och där hängde det fina Catago-bakskyddet som Hallon tappade häromdan. Andrea hade hängt upp det i ett träd så det var bara att plocka ned och stoppa i fickan   

Tack så mycket för att ni plockade upp det! Då sparade jag några slantar på att slippa köpa nya.


     


Provade att rida utan "snokremmen" på tränset idag men det gick inte alls bra. Hallon hade tungan utanför munnen och jag tror att hon försökte få tungan över bettet. Hon liksom drog upp huvudet (som en giraff) och sedan så stoppade hon ut tungan och "fibblade". Jag måste nog prova att rida med ett nytt bett, men vet inte vad jag ska testa för något. Har ett tvådelat med D-ringar som jag kanske kan prova.


Någon Maddeträning blir det inte heller i helgen. Malin, ebba och elina åkte och tränade ikväll för henne, men tror inte Madde hade kunnat tränat fler. För då hade man fått rida mitt i natten och tror inte hon vill stå så länge...

Så kanske ska hitta någon annan  att träna för , kan ju vara bra att ha någon att variera med,  då en "vanliga" kanske inte alltid kan när man själv kan.


Nu ska jag läsa lite bloggar och sen blir det sängen så att jag är någorlunda pigg i morgon bitti.

Ha en bra kväll : ) 

Ovido - Quiz & Flashcards