Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Matilda - 3 mars 2010 21:49


Vi kom iväg till ridhuset och det behövdes verkligen lite ordenllig ridning!

Hallon var på hyfsa bra humör och lastades på 5minuter när vi skulle åka, duktig häst   


Var framme i mycket god tid innan det skulle bli ledigt i ridhuset så kunde roa mig med att ta lite kort. Kolla vad fin hon är i sitt nya Bucastäcke! En skönhet klär i allt, eller hur går ordspråket. Notera även de fina nya Schochemöchle lindorna!


  

Själva ridpasset i sig gick inte speciellt bra, tyvärr. Först var ho jätteseg och gick knaoot framåt, så då tog jag ett spö. Då blev hon istället stressad och sprang som om hon hade eld i baken. Försökte rida igenom henne så gott jag kunde med allt folk runt omkring. Är ju van att rida själv på ridbanan i Linnebäck ^^ Det allra största problemen vi har är halterna och galoppen. I halterna så står hon still en stund men sedan "drar" hon sig ur formen och upp med huvudet. Funderar på om det är bettet som hon inte trivs med. Ska rådgöa med Madde om det blir träning för henne i helgen. Galoppen funkar inte heller särsklit bra, då blir hon stark och vill gärna dra ned huvudet. Antagligen inte tillräckligt stark i bakpartiet än och går då hellre på bogarna. Så halter och galopp måste vi jobba med innan tävlingen.


Halter 1,2 och 3

   


Trav och jag sitter som en säck potatis

   

Galoppen tänker jag inte ens visa bilder på, de ser för hemska ut!

Nu ska jag äta lite kvällsmat sen blir det sängen. Hoppas på att min förkylning ger med sig snart, är trött på att vara sjuk.

Ha det gött!     

Av Matilda - 3 mars 2010 07:02

Det verkar faktiskt som om förkylningen är på väg att gå över, hoppas i alla fall att det är så. Har fortfarande ont "bakom" ögonen och i huvudet men febern är bort. Så idag ska jag åka till ridhuset, om anders förljer med och kör vill säga : )


      


Ikväll börjar Grey´s Anatomy igen och som jag har längtat! Hela denna veckan är det massor av säsongspremiärer så då kommer jag rata datorn och sitter bänkad vid tvn istället.


Nu ska jag fixa mig inför jobbet och eventuellt laddar jag upp lite bilder från ridhuset ikväll. Om jag kommer ihåg kameran vill säga...


Ha en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards