Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Matilda - 6 mars 2010 00:09

Idag var jag uppe med tuppen och ut till stallet på morgonen. Hallon skulle få nya skor så jag passade på att rida innan, både för att Hallon skulle bli motionerad och ha tålamod att bli skodd. Det var verkligen underbart väder på morgonen. Solen strålade (och den var varm) och fåglarna kvittrade (tecken på att våren är på väg) det var verkligen perfekt för en uteritt.

  

  
Gav oss iväg mot Åsbergstorp och hittade en ny väg som jag inte ridit in. Styrde in och hittade underbaraste skogsvägen på länge! Det var backar upp och ned  och det svängde, man visste inte vad som skulle hända bakom nästa krök. Både jag och Hallon var båda lika nyfikna:)

          



När jag hade ridit en stund på denna underbara skogsväg så kom vi till en glänta. Solen sken och det var helt tyst,förutom fåglarna och vattnet som droppade, helt underbart mysigt var det. Jag tycker synd om alla ryttare som inte har tilgång till att rida i naturen, det är bland det bästa som man kan göra när man har häst.


 


Väl hemma i stallet så fick Hallon lite hö och sedan fick hon lite pedikyr av rolf. Hallon höll sig i skinnet idag och gjorde inga ryck med fötterna eller hoppade iväg, duktig häst:)


     


Imorgon åker Maria, Julia och Nikita till Ronny Åhman för lite lasthjälp. Jag hoppas att det går bra att lasta på henne i morgon bitti och att ronny kan ge dem tips och råd! Inte roligt att ha en så svårlastad häst som henne, man kan ju inte planera att åka iväg på träningar/tävlingar. Är så glad över att Hallon har beslutat sig för att låta sig lastas och det på ca 10 minuter. Kommer ihåg när vi skulle ta hem henne från Lillerud, då höll vi på i 3,5 timme. Tills sist var det 3 personer som linade in henne och stängde lämmen så fort som möjligt :(


I morgon ska vi en sväng till Marieberg och IKEA. Kolla nu garderob till hallen, en med sljutdörrar. Hoppas det finns någon man vill ha!

Sedan på kvällen blir det klackarna i taket   


Ha en bra helg alla : )

Ovido - Quiz & Flashcards