Alla inlägg den 3 oktober 2009

Av Matilda - 3 oktober 2009 23:04


Har precis slagit mig ned framför datorn efter att ha plockat undan efter middagsbesöket. Vi har haft min familj på besök och bjöd på 3-rätters middag. En försenad födelsedagspresent till pappa som fyllde "gubbe" för 3 veckor sedan.


Menyn

Förrätt: Kantarellcrostini m. pecorino

Varmrätt: Oxfilé m. ungsrostade rotfrukter , rödvinssås

Efterrätt: Vit chokladcreme m. marinerade jordgubbar

 

Det blev riktigt lyckat och det var Anders som gjorde det mesta av maten. Jag stod för efterrätten : )


Ska även följe med syster på Yoga den 18/10, ett prova-på-pass. Kan nog vara bra för mina stela ridmuskler att stretcha ut dem lite ^^

Måste även skriva att jag är väldigt stolt över min lillksyster. Hon har en sån härlig klädstil och klär sig unikt. Det är verkligen inte samma stil som alla andra tjejer i hennes ålder har! Hon är cool helt enkelt : ) Grym fotograf är hon också, så i höst/vinter så ska hon få ta lite fina bilder på mig och Hallon tänkte jag...


Idag blev det ingen ridning då det har ösregnat i princip hela dan. Hallon stod och väntade på mig i hagen när jag kom, och rullade sig så fort hon kom in. Hela hon var full i torv. Hon hatar verkligen att vara blöt. Då stryker hon sig mot väggen och rulllar sig gång på gång. Ni kan ju gissa vad roligt det är att duscha henne, not! Det är nog mest jag som blir duschad tror jag ^^


Vill även gratulera Malin som fick godkänt på provet för Hästskötarexamen!


I morgon så är det dressyrtävling i Botorp så då ska jag vara funktionär. Ska komma ihåg kameran också så att jag kan fota lite fina dressyrekipage (om det finns tid).


God natt!



Ovido - Quiz & Flashcards