Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av Matilda - 4 oktober 2009 22:02


Idag har det varit full fart från då jag steg ur sängen fram till för ungefär en timme sedan. Det var ju regional dressyrtävling på ridskolan idag, med klasser från LA:6 upp till S:T Georg. Jag agerade räknare och sprang med lite resultat. Det var dock lite synd att sitta på kontoret för då missade man alla fina ritter :/ så tyvärr blev det inte några kort tagna heller.


Blev stallet direkt efter tävlingen ca 19. Kan meddela att Hallon var underbar att rida idag! Hon var riktigt på hugget och skrittade på väldigt energiskt. Vet inte om det berodde på mörkret och blåsten, eller att hoon vilade igår. Så fort jag plockade upp tyglarna så var hon med på noterna. Blev som vanligt en hel del lösgörande arbetet och efter ca 10minuter så kändes hon såååå fin! Ett bra stöd i handen och med energisk gång, hon verkligen älskar att arbeta. När vi sedan jobbade i trav så var det inte alls "springig" trav utan i balans och bra takt. Kan jag säga mer än att hon var så kul att rida idag ?! Har dock lyckats sträcka mig på vänster sida, vid skulderbladet ungefär. Så när jag rör mig eller drar ett djupt andetag gör det för j*kla ont. Hoppas på att det har gått över till i morgon.


Frågade även elina och ebba hur det har gått att sätta på Hallon täcke. Hon är ju lite tjurig när man ska sadla/sätta på täcke och kan stampa lite med benen. Idag så hade ebba dock satt på täcke på Hallon när hon åt, utan att binda upp henne och hon hade inte gjort något! Det kan jag säga aldrig har hänt förut. Speciellt vid matdags så brukar Hallon vara tjurig och vill vara i fred. Men det kändes bra att hon har blivit lite bättre att hantera i boxen iaf.


I morgon blir det jobb 11-20 och stallet på f.m Ska även hinna baka lite innan jag ska till jobbet. Måste ju ha lite gott att bjuda på när jag fyller år ^^


Nu blir det dusch och sedan sängen så jag orkar upp i morgon

God Natt

Ovido - Quiz & Flashcards