Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Matilda - 20 oktober 2009 21:27


Igår så for jag och Angelika med tåget upp till hufudstaden för att "leka" modeller för en dag. Hade blivit rekommenderad av Carolina (f.d stallkamrat) som hade varit där, så vi fick fotografering + make up gratis! Inte helt fel : )


Gick up vid 04.50 (gäsp!) duschade och fixade, sen vid sex så åkte vi mot Degerfors. Jag är ganska noga med att komma i tid (iaf när det gäller buss-tåg-flyg) så vi fick sitta och huttra i bilen en stund, men vi hade god tid på oss och det var det viktigaste!

Var framme i Sthlm runt halv tio och då började det roliga med att försöka lokalisera oss in till "city". Kan ju säga att jag inte har världens bästa lokalsinner heller (inte ens i Karlskoga). Men Angelika ringde sin syster som kunde guide oss rätt. Vi strosade runt lite i affärer, oj så mkt fint det fanns! Kunde lätt ha bränt ett par tusen :)


Vid halv ett så var det vår tur att "modella". Vi hittade till Stureplan och huset , jättefin lokal var det! Tyvärr så var alla så stressade. Make-up och hår tog ca 10-15min och de rengjorde inte penslarna efter att de hade sminkat en person. Så det känns som om man har andras bakterier kvar på huden :S Inne på själva fotograferingen så var det samma positioner för alla, inget unikt för vad som passade personen i fråga. Det var också stressigt. Medan Angelika bytte om så blev jag fotad och vice versa. Sen så stod man i samma rum och tog alla bilder med olika "vägga" bakom. Det kändes också lite B. Det som tog priser var iaf hon som skulle sälja bilder! herregud vilken skata. Kom in i ridbyxor (jag skojar inte, de var t.o.m knäskodda!) med stövlar (märket Cavallo typ) och härlig Stockholmsdialekt. Började med att vi fick kolla på bilderna i enrum, sedan kom hon in och skulle försöka sälja dem. Jargongen gick "Ni kan ju likagärna köpa 10bilder i stället för två. Det skiljer ju bara 1000kr". Jag och Angelika tittade på varandra i smyg och bestämde oss redan då att vi bara skulle ha 3 stycken. Dyngtjurig blev Stureplansskata men brände ut varsin cd till oss och sen betalade vi. Puh aldrig mer dit iaf, fick med oss hem ett par fina bilder iaf : )


       


I kväll så har jag varit i stallet och ridit på banan en sväng. Hallon kändes mycket pigg och fin, lite för känslig dock. Så fort jag satte mig ned i sadeln och satt till lite , så stannade hon i princip. Måste jobba mer att hon ska tänka mer framåt och inte bakåt. Hade även stallmöte och det var roligt! Massa gott fika och en del flum blev det på slutet innan vi skyndade oss hem för att kolla Desperate Housewifes (halva stallet kollade på det).


Nu ska jag duscha och sen blir det sängen. Är en mardröm att ta sig upp på morgonen när det är mörkt :( Kroppen vill sova mer.


Ha de bra  

Ovido - Quiz & Flashcards