Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av Matilda - 11 oktober 2009 12:15


Helgen har gått riktigt fort tycker jag och inte har man fått mycket nyttigt gjort. Igår var anders och jag en sväng till Örebro, Marieberg och bytte in skor. Gick även och kollade lite i affärerna men det fanns inte så mycket tyckte jag.


Blev en ridtur på banan igår kväll med nya tränset och lindade ben. Dock så var hon superladdad så det kändes som om vi kom mer bakåt än framåt. Om det berodde på att det var lite kyligt och mörkt eller det nya tränset med "snokrem" kan jag ej svara på.

¨

Hallon i röda lindor och rött schabrak m. nya tränset

  


Nya tränset, syns dock inte så bra

  


Vi red lite öppnor, skänkelvikningar och en del volter. Hallon kändes jättemjuk och fin men var lite för "överkänslig" på sätet. Så fort jag satte mig i sadeln i traven så skulle hon stanna och göra halt. Det känns som om hon har fått ganska bra kondition och vill bara arbeta mer. Hon tycker inte att det räcker att trava ca 10min längre, nu vill hon galoppera. Men det ska vi nog vänta med någon månad tror jag. Vi hade även lyxen att rida på nysladdad bana också : )


  


Idag så ska jag rida ut en sväng (innan det blir mörkt) och försöka göra av med lite överskottsenergi som Hallon har..


Nu ska jag ta fram dammvippan och skurborsten och söndagsstäda lite. Inte det roligaste nöjet men det är skönt när det är rent och fint igen!


Ha det

Ovido - Quiz & Flashcards