Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Matilda - 27 oktober 2009 08:32

 Hallon hade vilat lördag och blev bara longerad i söndags så hon var faktiskt ganska framåt när jag red igår. I början av passet så gick hon och spanade på allt annat runt omkring men då blev jag förbannad och gjorde en massa jobbigt så att hon skulle lyssna på  mig. Vi tränade en hel del öppna i både skritt och trav, även skänkelvikningar, för att Hallon skulle bli lite mjuk i sidorna. Hittade på en egen övning då jag red öppna på långsidan fram till E resp B och vid dessa bokstäver så gjorde jag en 15m volt och sedan fortsatte jag med öppna ner till kortsidan. Hallon brukar ju "dö" i framåtbjudningen vid öppna/sluta men i denna övningen så höll vi samma takt och tempo. Provade att sitta ner lite och hon kändes mycket mer på "bakbenen" än i våras och jag satt verkligen på mina sittben. Vi gjorde även lite travökningar och det kunde hon allt : ) Hon blev t.o.m lite svettig efter vårt pass! Antagligen så beror det på vinterpäls i samband med att det var 10grader varmt igår. Jag har dock träningsvärk i magen samt skulderbladen, så jag fick också jobba lite igår.


    


Nu ska jag fixa iordning mig och åka till jobbet. Ikväll blir det en tur på ridbanan igen : )


Ha de bra!

Ovido - Quiz & Flashcards