Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

Ensam hemma- igen

Av Matilda - 29 oktober 2009 22:21

Anders har lämnat mig kvar i lägenheten medan han är på väg till Sthlm  (antagligen redan framme) i sin lastbil. Blev en tur till mamma och pappa för att få lite människor att prata med. I dessa stunder så skulle det inte vara helt fel att ha en hund att ha i sängen , då känner man sig nog tryggare : )


Jobbat har jag gjort heeeela dagen men det var rätt soft faktiskt, behövde inte sitta så mycket på telefon. Tur att man har sådana härliga arbetskamrater som livar upp stämningen lite!


Direkt efter jobbet styrde jag kosan mot stallet och dagens göromål. Mina planer var att rida ut , dock så var det inte så lockande när det var becksvart kl. 17 :S Då lockade det att gå till ridbanan istället. Men på med reflexer och pannlampa och iväg bar det. Första delen, fram till "stora vägen" gick i slowmotion. Hallon fattade inte varför hon skulle behöva gå  själv och än mindre i mörkret. Vi tog oss över vägen utan att möta några fartdårar ( som tur var) och sedan red vi en liten sväng i skogen. Hallon uppförde sig riktigt exemplariskt! Hon var lugn och fin , dock lite spänd (men vilken häst är inte det i becksvart skog?) och gjorde bara ett jämfotahopp på hela turen. Jag satt dock och nynnade för mig själv så att jag skulle skrämma bort älgarna i skogen ^^ Så hem kom vi utan några större bekymmer på vägen. Malin sade även att Smilla var lugn och skötte sig, så antagligen så har hästen haft fullt upp i hagen idag : )


  


Förresten så har min hästtransport hittat till Sverige, Kristinehamn efter ca 4 vekors väntetid! Tjoho! Så till veckan så ska den besiktigas och sedan får vi hämta den : ) Då börjar det riktiga arbetet med lastträning, hujedamig säger jag bara...Men vi får fråga Marie om hjälp, de har ju Nikita som kan sätta sig på vrången ibland vid lastning.


Nu blir det sängen för mig så jag orkar med arbetsveckans sista dag!

Ciao

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards