Alla inlägg den 1 september 2009

Av Matilda - 1 september 2009 20:11


Nu har jag och Hallon tillbringat 3 dagar ute i Linnebäck och än har jag inte ångrat att jag flyttat dit : ) Är så roligt att folk är där på nästan samma tider så att man har någon att samtal med. Hästen är ju inte vidare pratsam.


Kan även meddela att Hallon är lugnet själv därute. När jag kom idag så stod hon och sov  i boxen. De hade i princip kommit in precis när jag kom och åt lite mat. Hon var inte så lugn när hon stod i Labbsand. Det kanske beror på att det är lite mer "rutiner" i Linnebäck, i Labbsand så kom ju hästarna in på olika tider och fick mat olika också.


Det som är den största skillnaden är tystnaden. Det är inte trafik i Linnebäck och det enda man hör är fåglarna och vinden, sååå härligt är det!! Jag och Hallon gick en liten promenad idag och det var verkligen tyst ute. Inga långtradare som brummade förbi eller puttrande mopeder på vägen. I like :)


I morgon är jag ledig och ska åka till ATG i örebro med Hallon. Jag hoppas på att hon är bra och har läkt, men känns som om det inte är helt bra när man känner på benet. Hon är ju fortfarande varm och svullen, även om jag smörjer med salvan jag fick från veterinären. Men vi får väl se vad veterinären säger....


Nu ska jag hoppa i duschen och sen blir det mat!

Ha en bra kväll

Ovido - Quiz & Flashcards