Alla inlägg den 17 september 2009

Av Matilda - 17 september 2009 21:47


Gud vad jag tycker om hösten! När den friska vinden nyper i kinderna men ändå att solen lyser på de gulnande träden, love it: ) Mina favoritårstider är nog just höst och vår, innan det blir smällkallt eller hutlöst varmt.


Det vi inte gillar med hösten (både jag&Hallon) är de förbaskade älgflugorna. Usvh för de små krypen som släpper sina vingar och kryper in under pälsen :S Jag är 1:a älgfluge-plockare på Smilla och Hallon (Malin försöker skrika åt dem att försvinna^^) för tillfället.


Hallon och jag tog oss en härlig skrittur i skogen idag. Vi letade efter lite nya vägar och kan nog ha kommit på en lagom lång runda som man kan rida när vi får rida alla gångarter. Finns ju en del stigar som leder in i skogen men det är inte direkt lockande att ge sig in själv och kanske rida vilse. Mitt lokalsinne är inte på topp direkt ^^


Igår var det After Work på Red Brick med ett gäng från jobbet. Mycket trevligt med massa prat och skratt, me like! KOm i säng vid halv ett och sedan upp vid sju, så jag kan erkänna att jag var lite seg då.


Planer inför morgondagen är ett besök hos farbror doktorn för att kolla upp min konstant täppta näsborre. Den har blivit mkt bättre och nu kan jag faktiskt andas genom näsan , wohoo, så själva täpptheten kanske beror på hö-allergi. Vi får väl se vad doktorn säger...

Jag och pappa ska åka in till Värmlandsvagnen och kolla hästtransporter också. Finns en rätt frän blå VV International i glasfiber som verkar bra. Men den kostar ju en del också...


Eller kanske en röd transport, vad tycker DU?

Anders har varit på Åland och tillbaka idag, så han tillbringar natten i sin lastbil i Grisslehamn. Mindre kul för mig som är ensam hemma :( Men har varit en sväng till mamma och pappa och kollat på Idol.

 

I helgen blir det full fart! I morgon kommer Anders kompisar från Sthlm och sen på kvällen blir det lite "fest" i lägenheten, därefter Statt. Samma sak på lördag. Så jag kan inte direkt påstå att det kommer bli en lugn helg.


Nu kallar sängen på mig!
Godnatt alla : )

Ovido - Quiz & Flashcards