Alla inlägg den 19 september 2009

Av Matilda - 19 september 2009 12:04

Igår var ju jag och pappa och kollade på hästtransporter i Kristinehamn, på Värmlandsvagnen.

Hade dock en väldigt jobbig säljare som följde efter oss vart vi än gick. Vi kollade först på den blå VV International, men den var inget för mig. Det kändes som om det var ett stort schabrak att dra runt på, plus att jag bara skulle få lasta typ 550kg i den med B-kort.

Sedan kollade på på den röda VV International men den var ännu tyngre och ännu mer ett schabrak, så det blev nej på båda dem. Kollade även på en VV Classic men det kändes så tråkigt att köpa en sådan transport, alla som har VV har ju i princip sådana.

Försäljaren lämnade oss en stund och då gick vi runt och kollade själva, och hittade då vagnar som var ett samarbete mellan märket CHRIST och VV. Det fanns många fina och den vi kollade på var Cortez for VV. Glasfibertak + framända, resten i plyfa. Med helgjuten gummimatta och rullgardin bak samt mjuk mellanvägg. Pratade lite med försäljaren och jag fick åka med i hästtransporten, då jag ville kolla om rullgardinen bak lät eller fladdrade när man åkte, men det gjorden den inte. Så nu ska vi fundera över helgen och ge besked på måndag om vi ska ha den eller inte. Snygg att titta på med massor av rymd inuti, me lika : )


Så här ser den ut

Cortez exteriör

Cortez interiör


Vad tycker ni om den i stället ? Jag tycker att den är rätt stilren och kommeer nog hålla ett par år.


I lägenheten så har vi haft 3 nattgäster.Ett par kompisar till anders är det, så igår blev det lite fest och sedan utgång på Statt. Inte särskilt mkt folk ute men det var bra trevligt, för alla grabbar dansade heeeela kvällen. Så om jag orkar så lägger jag nog in lite bilder senare.


Nu ska jag göra mig iordning för ska snart iväg och fika med Malin och Elina.

xoxo

Ovido - Quiz & Flashcards