Direktlänk till inlägg 23 september 2009

Lycka...

Av Matilda - 23 september 2009 21:31

...var idag  att få trava i ca 2 minuter på Hallon! Hon var hur pigg som helst och det märktes att hon har längtat lika mkt som jag att få röra på benen, fortare än skritt. Red kanske 50min och då var det mest lösgörande arbete i skritt med mkt serpentiner och åttvolter. Sen efter en stund så blev det lte trav och Hallon fullkomligt flög fram. Den framåtbjudningen hon hade idag brukar hon vanligtvis inte ha av sig själv. Blev nästan så att jag fick bromsa henne lite ^^ KUL var det i alla fall! Har även börjat ge henne foderjäst och hon äter det faktiskt, så det känns bra.


Ledig har jag varit idag men det har inte blivit mycket slöande för min del. Har storhandlat och sedan städat i lägenhetenm så nu går det att vara här igen. Sen blev det såklart stallet i e.m Hälsade på hos Angelika som har flyttat in i lägenhet mitt emot våran, så jag ser hennes balkong och hon ser vårat köksfönster  : )


Tjuvkikar lite på  Efterlyst lite då och då, och det är reportage om Mats Alm. Ni vet han som först grät i tv och vädjade till tittarna att leta efter hans flickvän Linda som hade försvunnit. Nu för några dagar sedan så hittades han brevid hennes kropp och han hävdar att han inte har mördat henne. Hur stor  är chansen att man hittar sin döda flickvän i en skog, av en slump? Inte värst stor tror jag. Det är otäckt vad mycket creepy folk det finns där ute, som kan hitta på i princip vilka tokigheter som helst. Jag hoppas att jag slipper träffa dem under min livstid.


Nu blir det sängen för min del så jag orkar jobba 10h i morgon :S

Gonatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards