Direktlänk till inlägg 26 september 2009

Feeling better

Av Matilda - 26 september 2009 20:38


Nu känner jag mig lite bättre och inte alls lika negativ . Hade ett par härliga jobbarkompisar idag så jag fick mig lite skratt : )


Sen kom jag til stallet och möttes av en glad Hallon. Hon gnäggade åt mig och tyckte nog att jag skulle ge henne lite mat. Så sööt är hon!


Idag så klädde jag upp min svarta springare i rosa-schackrutiga lindor och rosa schabra. Hon såg lite butter ut men hon gillart nog innerst inne ^^

Vi skrittade ut på grusvägen som går mellan ridskolans hagar och våran hage och kom fram till 70-vägen nedanför. Såg en grusväg på andra sidan vägen som man nog kan rida på, kruxet är hur man ska ta sig dit. Såg en infartsväg men det stod massa maskiner där så jag vet inte om man får rida där. Det ä det jobbigaste när man ska rida ut i nya områden, man vet ju inte vart man får rida någonstans!

Efter framskrittningen så red vi ca 40min på ridbanan. Gjorde en del halter och lösgörande arbete som serpentiiner. Hallon blir gärna lite laddad i halter och vill inte gärna stå still eller så sträcker hon ut halsen och blir som en giraff. Det måste vi öva på till vårens tävlinga ^^ Hon var väldigt fin och mjuk i sidorna så all skritt är nog bra för hennes muskler. Travade sedan totalt 5minuter varvat med skritt. Då blev hon jäkla stark och ville gärna gå på bogarna, men det blev halvhalt efter halvhalt så efter en stund blev det bättre. Vill ju inte att hon ska åka på kotledsinflammation för att hon inte har vikten på bakdelen.


Malin hade haft ett jäkla sjå med att få in Smilla från hagen idag också. En timme tog det ungefär, så det är nog lite trots i damen, eller så har hon märkt att hon är sto! Hallon är ju inte bättre utan springer ju med smilla och nikita när de springer. Så det märks ju att de är ston iaf! Fast om Hallon går in först så står Smilla och Nikita och väntar snällt vid grinden ^^


Nu ska jag äta lite mat och sedan blir det 11:e avsnittet av True Blood säsong 2. I morgon blir det jobba igen :s


Ha en bra kväll

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards