Direktlänk till inlägg 29 september 2009

Grönt är skönt

Av Matilda - 29 september 2009 19:50

  


Sitter och äter gröna vindruvor för att dämpa min hunger lite. Anders är iväg och jobbar men skulle köpa med mat när han slutar. Borde inte dörja så länge till.


Annars då? Har jobbat idag och det var inte vidare kul, men desto roligare är de när lönen kommer den 25:e : )

Åkte sen vidare  direkt till stallet och mockade och gjorde mat. Idag hade jag inte tänkt rida utan det blev lite NH i paddocken istället. Intaget från hagen var inga problem idag men jag vet ju inte om det beror på att jag var med...Gjorde i ordning Hallon i boxen och plockade bort ca 10 älgflugor som hade släppt  vingarna och gömde sig under pälsen! Usch vad äckliga de är :S Lär ju inte vara vidare trevligt att ha dem krypande på sig heller.


Blev sedan 30min NH (natural horsemanship) i paddocken. Hallon ska följa mig vart jag än går, flytta undan för trycka och backa. Hon funkar rätt bra framåt men hon hatar att jag flyttar på henne. Då visar hon sitt missnöje ganska bra ^^ Longerade henne i båda varven och det gick också rätt bra. Ska försöka göra dessa ´övningar varannan dag och se om hon blir något "trevligare". Har läst att det den som flyttar på den andre är ledaren..Så det är bara att flytta på henne för att hon ska acceptera att jag är ledaren. Kommer nog dock ta ett tag att övertyga henne om det.


Lite bilder från träningen idag

  

  


  


Nu ska jag kolla på Idol och vänta på mat!

Ha det bra 

 
 
Therre

Therre

1 oktober 2009 12:13

NH-träning kanske vore något för mig och Pica med :P
Vad fin Hallon är i kroppen! Trots att hon stått så länge nu :)

http://therre.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Matilda

1 oktober 2009 18:10

Therre: Ja NH träning är väldigt bra för man blir mer "ett" med hästen. Man får en bra kontakt på backen och inte bara i sadeln, mkt nyttigt om man ska lasta hästen ^^ Hallon har faktiskt hållit sig i ganska bra form trots vilan, men tror inte hon tappar muskler så lätt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards