Alla inlägg den 4 november 2009

Av Matilda - 4 november 2009 22:41


jag hade ikväll när jag och Hallon tog ett dressyrpass på banan i snöovädret!

Hade inte så höga förväntningar på dagens pass pga av att hon vilade igår, men tydligen så gjorde det henne gott. Redan när jag borstade och gjorde i ordning henne så märkte jag att hon var på bra humör. Hon stod och nosade på mig medan jag borstade benen och ställde snällt upp sig när jag lindade benen med vita lindor...

    


Sedan skrittade vi ned till ridbanan med snöflingorna dalade ( mysfaktor ) och man såg vägen ned till ridbanan. Det är nog det bästa med snö, det lyser upp vägar och blir inte lika mörkt.

Skrittade fram en stund med Malin red Smilla för Madde. Hade varit roligt att träna för Madde men jag hade inte riktigt förberett mig "mentalt" för det, så jag lät bli ^^


Efter en stunds skrittande kortade jag tyglarna och gjorde lite skänkelvikningar, serpentiner, volter allt vanligt lösgörande arbete. Travade i friskt tempo och då kände jag hur energin kom bakifrån. Hallon ville verkligen fram och var inte ett dugg motsträvig. Efter en del lösgörande arbete i trav så var hon som smör i sidorna, så mjuk och fin : ) Då kände jag att det var inte ett så dumt köp ändå. Jag kände hur hon arbetade och trampade under sig och ett lätt och fint stöd i handen. Hon lyssnade även mkt bra på förhållningar med enbart sitsen, och jag lkänner idag att jag kommer ha träningsvärk i magen i morgon. Det var ett väldigt härligt pass och jag hoppas att det håller i sig! nu vill jag inte ha någon mer skadad häst, vi ska ju ut på tävlingar till våren : )


Blev rätt sent i stallet då jag hade kvällsfodring, så eftersom inte Anders är hemma så åkte jag direkt till mamma och pappa och snyltade mat. Så nu är jag nyduschad och ska strax gå till sängs.

I morgon är jag ledig och det är såååå skönt! Det var en behövlig ledig dag, bara att ladda inför helgens jobbpass dock :(


Ha en trevlig kväll

Ovido - Quiz & Flashcards