Alla inlägg den 10 november 2009

Av Matilda - 10 november 2009 21:26

 Idag har jag allt lite träningsvärk sedan dressyrpasset igår :S Men det ska man ha, för då vet man att man har jobbat med någon muskel iaf ^^


Hallon stod ju lördag-söndag så igår blev det en genomkörare på ridbanan. Började med en ordentlig uppvärmning i skritt med en del volter och serpentiner. Kändes direkt att hon var lite stel och ville gärna "hänga" i handen. Började då trava på med på långa tyglar så att hon skulle komma igång med bakbenen. Blev direkt bättre efter det. Då fick jag en framåtbjudning som hette duga! Gjorde lite mer serpentiner med öv. till skritt över medellinjen. Efter ett antal halter och igångsättningar så blev hon mjuk och fin och trampade under sig bra. I slutet så provade vi t.o.m att galoppera, ett varv runt ridbanan i vardera galopp. Oj, vad pigg hon blev sedan! Då blev det "tripp-tripp" trav på tårna istället för en bra takt. Då fick det räcka för dagen , hon gick ju i fin form innan galoppen iaf : )


  


I dag så blev det jobb till 17 sedan stallet efter det. Skickade ett sms till Marie med Nikita på f.m och bestmde att vi skulle ta en tur ut i skogen. Marie kom först vid 18 så då hann jag både mocka och göra mat till båda hästarna, så då kände jag mig duktig  :)

Ut i skogen kom vi runt 18.30 och sedan tog vi en härlig skrittur runt i skogen. Vanliga vägen fram till Kråklund och sedan vidare på grusvägen förbi något gammal förråd tills det tog stopp. Tror vi var ute 1h totalt men det var bara skönt att prata av sig medan hästarna traskade på. Vi har ju både två "tjuriga" ston så  vi pratade en hel del om det. Att det känns rätt jobbigt när hästen är tjurig mot andra människor och att man i dessa lägen känner sig som en dålig hästägare. Pratade även en hel del om för och nackdelar med Labbsand vs. Linnebäck. Det är ju skillnad i standard om man säger så ^^ 


Hallons uppfödare har jag även fått kontakt med, så hon ska komma och hälsa på! Ska både bli spännande och nervöst. Tänk om hon tycker att Hallon inte alls är sig lik :/ Hoppas på att uppfödaren kan ta med lite kort från när Hallon var föl, skulle vara roligt att se : )


Nu ska jag äta lite ungsbakad lax m. rotfrukter som jag stått och lagat här på kvällskvisten. Själv är jag också eftersom Anders jobbar fortfarande. Han kommer hem i natt någon gång :/


Ha en bra kväll


Ovido - Quiz & Flashcards