Alla inlägg den 15 november 2009

Av Matilda - 15 november 2009 20:08


Har hunnit med en hel del idag faktiskt, mer än vad jag trodde  : )


Åkte till Labbsand vid till tolv och mötte Jossan och Ida. Pratade om allt mellan himmel och jord, hur det var i stallet nu osv. Kan efter besöket konstatera att jag inte vill flytta tillbaka dit än på ett tag. Hagarna var som gyttjepölar och ridbanan likadan. I stallet såg det ut som om det hade regnat in och allmänt slitet. Det var som Jossan sa: Man ser inte hur slitet det är förren man har varit därifrån ett tag. Så jag känner mig väldigt lyckligt lottad att stå ute i Linnebäck med all ordning och reda!


Blev ingen lastträning för Hallon idag men en uteritt blev det istället. Tog in henne redan vid 14 och började fixa med henne. Hon var dock inte nöjd med att stå inne själv utan stod och skrek på de andra hästarna. Hon blev dock nöjd när Eldor kom in en stund.


Hallon otålig på att få komma iväg ut

  


Står och ropar på kompisarna i hagen

  


På uteritten så var hon spänd som en fiolsträng. Kan bero på att hon har stått i 2 dagar och att hon blev lite stressad över att vara själv inne. Tyvärr kunde vi inte rida så långt som jag hade tänkt. Hade tänkt rida "vanliga svängen", över vägen in mot Kråklund och fortsätta där en bit. När vi kom ut till asfaltsvägen, innan man går över till Kråklund, så hoppade några barn studsmatta så då frös Hallon till is. Hon stod där en stund så jag vågade inte riskera att gå ut på asfaltsvägen , förbi barnen och ev. möta en bil. Då vände jag istället hemåt och tog en sväng i en låååång backe. När vi kom upp på backen så stod vi ca 4meter ifrån ett rådjur. Blixtstilla stod den men sedan hoppade den in i skogen. Ganska fränt att ha varit så nära ett vilt djur...

På vägen hem så såg vi 3 rådjur som betade på gärdet, så dem fick jag kort på;

  


När jag kom hem vid halv fem (!) så har jag städat lite och sen har vi veckohandlat. Så nu är jag mätt och belåten och snart ska vi avnjuta lite chokladtårta som jag bakat  :)


I veckan jobbar jag till 20 mån-ons så då blir det stallet på f.m I morgon blir det dock lastträning på morgonen. Måste öva då vi ska åka till ATG på fredag och kolla tänderna.


Ha de bra

Av Matilda - 15 november 2009 11:03


Har haft en riktigt avslappnad och trevlig vistelse i Stockholm. Jag och mamma anlände med tåg till Stockholm vid 09 i fredags och var i Degerfors vid 21.30 igår kväll. Vad har vi då gjort i Hufudstaden? Shoppat såklart!

 

I fredags så var vi nog ute på stan mellan 10-18, så det var full rulle! Jag hittade en massa fina saker så jag har faktiskt shoppat en hel del, hör och häpna! Zara, Stadium, Gina Tricot, H&M är ett urplock av de affärerna som vi sprang runt i. Avslutade dagen med ett middagsbesök på en Grekisk Restaurang ett stenkast från hotellet. När vi hade avnjutit halva middagen så stormade det in ett gäng från Stadsteatern. Tyckte att jag kände igen en kvinna i sällskapet och det visade sig vara skådespelerskan som spelade Rebecka i Skilda Världar, den mörkhåriga av dem. Lite senare kom hennes fästman som hade spelat i en pjäs på Stadsteatern samma kväll. Så vi satt och tvjulyssnade på deras konversation ^^


Så här mycket blev det shoppat fredag-lördag

  

 

Igår när vi gick runt i Gallerian så kom jag på att Jimmy Choo hade gjort ett samarbete med H&M och det släpptes i går, den 14:e november. Hade kollat in ett armband som jag ville ha, så det  gick vi på jakt efter. I första butiken så behövde man ha någon färgkod och fick en speciell tid att shoppa. Som tur var så finns det ju x antal H&M i Sthlm så vi gick vidare till nästa butik. Då kom vi alldeles precis då de "öppnade" en avdelning med Jimmy Choo skor och acessorarer. Fick köa i ca 15min sedan fick jag komma in på "avdelningen". 10min hade man på sig innan man var tvungen att gå därifrån. Hittade nästan direkt 2 armband som jag ville ha. Stod sedan och fingrade på en väska men tyckte inte riktigt att 800:- för en fejk-skinnväska var värt det.


Finaste shoppingpåsen på resan

   

Armbanden som jag valde

   


Så det var en riktigt lyckad resa och nu har jag förnyat garderoben lite och även fått en vinterjacka som verkligen behövdes.


I dag så ska jag åka till Labbsand och hälsa på det gamla gänget. Det ska bli riktigt kul så jag hoppas att det är många som är där då  :)


Planerna för Hallon är lite lastträning och en tur på banan eller i skogen, får se vad jag känner för. Julia har tagit hand om Hallon fredag-lördag och jag har inte hört av henne så jag hoppas att det har gått bra med henne.


Nu ska jag göra mig i ordning och sedan åkte till Labbsand : )


Ha en bra dag 

Ovido - Quiz & Flashcards