Direktlänk till inlägg 8 november 2009

Godis är gott

Av Matilda - 8 november 2009 09:12


Sitter och är lite onyttig här på morgonkvisten med lite smågodis. Det kan man äta när som helst på dygnet tror jag, alltid lika gott.


Har inte blivit mycket gjort denna helgen förutom jobb då..Jobbade till 19 igår och efter det blev det direkt till stallet en snabbis. Mockade och fixade mat och snabborstade Hallon. Det var i alla fall full rulle i stallet! Det tvättades svansar och smörjdes sadlar för fulla muggar. Halva stallet ska ju tävla DM idag. Så Lycka till Ebba, Malin och Hanna på DM idag!!!


Transporten har inte lyckats fastna på bild ännu , det var för jobbigt att koppla på den på bilen igår. Får se om jag orkar det idag annars så får det bli i morgon.



Efter idag så jobbar jag "bara" 4 dagar, till 17 och 18, sen på fredag så åker jag och mamma till Stockholm för lite shopping och bara lite avkoppling. Den resan behövs känner jag!


Nu ska jag fixa mig inför jobbet och en heldag på Transcom

Ha en bra dag!

 
 
Ingen bild

Andréa

8 november 2009 09:57

Hejsan, jag har hovslagare Mats!
Den ena hästen står hemma där jag bor, på höger sida efter Linnebäcks skola finns det röda häststaket!
Den andra står längre ut i Linnebäck, i Värmlands län. Hos Anna Friberg i Boviken!

 
Ingen bild

matilda

8 november 2009 21:41

Andréa; Nej jag har inte Mats som hovlslagare iaf...Joo jag har sett stallet på höger sida, så det är du som bor där? Då lär du ju veta var det finns fina ridvägar, vi har inte hittat så många än...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards