Direktlänk till inlägg 15 november 2009

091115 Kväll

Av Matilda - 15 november 2009 20:08


Har hunnit med en hel del idag faktiskt, mer än vad jag trodde  : )


Åkte till Labbsand vid till tolv och mötte Jossan och Ida. Pratade om allt mellan himmel och jord, hur det var i stallet nu osv. Kan efter besöket konstatera att jag inte vill flytta tillbaka dit än på ett tag. Hagarna var som gyttjepölar och ridbanan likadan. I stallet såg det ut som om det hade regnat in och allmänt slitet. Det var som Jossan sa: Man ser inte hur slitet det är förren man har varit därifrån ett tag. Så jag känner mig väldigt lyckligt lottad att stå ute i Linnebäck med all ordning och reda!


Blev ingen lastträning för Hallon idag men en uteritt blev det istället. Tog in henne redan vid 14 och började fixa med henne. Hon var dock inte nöjd med att stå inne själv utan stod och skrek på de andra hästarna. Hon blev dock nöjd när Eldor kom in en stund.


Hallon otålig på att få komma iväg ut

  


Står och ropar på kompisarna i hagen

  


På uteritten så var hon spänd som en fiolsträng. Kan bero på att hon har stått i 2 dagar och att hon blev lite stressad över att vara själv inne. Tyvärr kunde vi inte rida så långt som jag hade tänkt. Hade tänkt rida "vanliga svängen", över vägen in mot Kråklund och fortsätta där en bit. När vi kom ut till asfaltsvägen, innan man går över till Kråklund, så hoppade några barn studsmatta så då frös Hallon till is. Hon stod där en stund så jag vågade inte riskera att gå ut på asfaltsvägen , förbi barnen och ev. möta en bil. Då vände jag istället hemåt och tog en sväng i en låååång backe. När vi kom upp på backen så stod vi ca 4meter ifrån ett rådjur. Blixtstilla stod den men sedan hoppade den in i skogen. Ganska fränt att ha varit så nära ett vilt djur...

På vägen hem så såg vi 3 rådjur som betade på gärdet, så dem fick jag kort på;

  


När jag kom hem vid halv fem (!) så har jag städat lite och sen har vi veckohandlat. Så nu är jag mätt och belåten och snart ska vi avnjuta lite chokladtårta som jag bakat  :)


I veckan jobbar jag till 20 mån-ons så då blir det stallet på f.m I morgon blir det dock lastträning på morgonen. Måste öva då vi ska åka till ATG på fredag och kolla tänderna.


Ha de bra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards