Direktlänk till inlägg 18 november 2009

Efter regn kommer solsken...

Av Matilda - 18 november 2009 22:41


Denna erfarenhet fick jag erfara i morse :S 

Kom upp till stallet vid kvart över sju och runt åtta så var vi på väg mot skogen , jag och Hallon. Märkte när jag gick från stallet att det droppade lite från himlen men tänkte; Äsch det kommer nog inte regna mer än då. Oj så fel jag hade! När vi hade ridit halva rundan så öppnade sig himlen och det bara öste ned! Försökte att inte bli alltför blöt men det gick 5minuter sedan så såg både jag och Hallon ut som två dränkta katter. Blev trav hela vägen hem för att slippa vara ute alltför länge i stormen. För storm  blev det ! Vindbyar och piskande regn, härligt höstväder....NOT!

Kan gå med på att det snöar i november men inte ösregn!

Sedan när vi var inne i stallet så slutade det regna och solen tittade fram, vad trött jag blev på mig själv då. Hade kunnat vänta 1h och sluppit blivit blöt. Well, Hallon fick ju lite motion i alla fall ^^


  


Har idag jobbat till 20 så har inte hunnit mer än att vara i stallet. I morgon + fredag är jag dock ledig! Så himla skönt. Så i morgon blir det i alla fall sovmorgon till halv nio, sedan stallet. Hallon ska skos vid 10 så jag ska göra allt klart innan det. Några andra planer för dagen har jag inte...Ska ev. gå och ta sprutan för svininfluensa, men det har ju varit jättelång kö så ev. skippar jag det. Vi får ju gå från jobbet och ta den så kanske ska passa på då.


Nu blir det sängen så jag är pigg tills i morgon!

Ha de bra i höstrusket : )

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards