Alla inlägg den 5 januari 2010

Av Matilda - 5 januari 2010 20:10

    

Mina planer för Hallons motion idag var en uteritt men när jag närmade mig stallet och såg termometern krypa ner mot -25 ångrade jag mig. Istället blev det lite massage och kläm och känn på Hallon.  I början var hon allt misstänksam och skulle inte alls slappna av. Jag ignorerade att hon såg tjurig ut och arbetade metodiskt på med min massageborste. Tills slut var hon så avslappnad att hon stod med huvudet nere i torven : ) Då blev jag nöjd och så tog vi en promenad väl inpackade i tjockt stalltäcke och jag i täckbyxor ^^


  

 Jag är dock lite trött på kylan och vill hellre ha vår och sommar! det är så jobbigt att gå runt som en michelingubbe hela tiden. Ingen kroppskontroll har man inte heller...


I morgon jobbar jag (trots att det är röd dag) 10-19 :S Innan dess ska jag upp till stallet och släppa ut hästarna. Hoppas på att jag hinner mocka och fixa maten men då får jag nog vara snabb som blixten i sånt fall.


Förkyld hr jag lyckats bli också :( Känns inte så superpeppande att motionera och rida när man inte kan andas genom näsan, men har man häst så har man. Vill försöka komma iväg till ridhus på fredag (pappaaa?) så man kan rida lite mer seriöst, utan snöstyltor! Kan vara gött att rida i plusgrader också ^^


    


Nu ska jag kolla på tv och snart blir det sängen så jag orkar upp i morgon

Ha det : )


Ovido - Quiz & Flashcards