Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Matilda - 10 januari 2010 20:13


Idag hade jag planerat en uteritt med Hallon, och vi fick även med oss Marie och Nikita. Det hade blivit kolsvart innan vi kom iväg men påpälsade och försedda med reflexer var vi, så det gick bra.


Hallon var lite stel i början av uteritten men det beror nog på att hon har vilat hela den här veckan...Vi började trava ganska snart och satte igång med lösgörande arbete. Skänkelvikningar över vägen, samt tänkte mycket på takt och tempo. Hallon svarade fint för skänkel och tygeln så efter en galopp (!) så var hon mellan hand och skänkel. Jag verkligen kände hur tryckte kom bakifrån och hon ville bara framåt. Lite ångvält var hon allt och vill "'äta snö" men överlag väldigt fin. Inga snöstyltor fick hon heller så det passet var perfekt!!! Hon kanske behövde lite vila för att få lite ny energi. Nu blickar vi framåt och galoppen ska trimmas. Har inte vågat kolla på tävlingskalendern än , kanske ger otur och jag står med en halt häst igen: ( Nej jag börjar kolla och planera tävlingar när Hallon och jag är klara för det. Om det blir i februari eller juni kan jag inte svara på än...



I morgon åker anders till Åland så då blir jag ensam hemma igen :( Har semester i mogon så planer för dagen är;  Rida Hallon, Hallon ska få nya skor, Hämta ridstövlar i Karlstad, promenera med Angelika och laga mat/städa. Så jag kommer nog ha fullt upp hela dan i morgon ; )


Ha det gött i kylan!  

Av Matilda - 10 januari 2010 12:35


Det har blivit lite blogg-torka över helgen märker jag. Det har inte hänt speciellt mycket som behöver skrivas ned , men jag måste fylla ut bloggen lite grann : )


Jag är nästintill frisk från min förkylning så det känns skönt. Hoppas även att jag inte blir sjuk något mer det här året, så onödigt är det. Jobbade igår och tjänade lite pengar. När jag kom hem från jobbet så hade jag hjärtklappning :( Hjärtat slog så fort och hårt att hela kroppen liksom rörde sig, riktigt obehagligt var det. Tror det kan bero på att jag gick ut från jobbet, i kylan och andades inte "ordentligt". Kroppen fick nog inte tillräckligt mycket syre så hjärtat började slå fort för att kompensera det...Det gick över när jag lade mig ner, så efter en stund var jag på väg till fest ^^ Hade med mig Angelika och vi hade det riktigt roligt: ) Gick ut på Statt en sväng men vi var alldeles för nyktra för att ha roligt..Så vi köpte hamburgare på Max och åkte hem...Nu blir det lugnt på fest-fronten, i alla fall till sista helgen denna månad.


Hallon har haft vilovecka denna veckan, har inte orkat rida när jag har varit sjuk. Idag ska jag ta premiärturen, blir nog en uteritt med skritt och trav. I morgon ska hon få nya skor så då ska jag rida henne trött innan skoning, så hon inte bråkar med Rolf. Hon gillar att dra åt sig fötterna när han skor och då kan hon ju skada både honom och sig själv. I fredags fick jag ett samtal från Färjestad Rid och Trav att mina ridstövlar har kommit!!! Så eftersom jag är ledig i morgon ska jag åka och hämta dem : ) Jag hoppas verkligen att de passar, annars vet jag inte vad jag gör...

  


Nu ska jag sega i soffan en liten stund, sen blir det mat hos mamma och pappa. Och i e.m stallet.



Ha det så bra!

Ovido - Quiz & Flashcards