Alla inlägg den 31 januari 2010

Av Matilda - 31 januari 2010 20:03


  


Denna veckan som varit så känns det som om jag inte haft nånting att blogga om. Det har gått som i trans; jobba-stallet-sova , hela veckan ungefär...


Igår hade jag en riktigt trevlig kväll! Både på förfesten och Statt så var det riktigt roligt. Mina killerheels kunde jag både gå och dansa i, riktigt bra köp måste jag säga; )


Hallon fick vila fredag-lördag men idag så fick hon lite motion. Åkte ut till stallet vid fem och plockade in henne så hon fick äta lite mat i lugn och ro. Plockade med höpåsar och mathinkar. Gjorder iordning Hallon för ridpasset och idag fick hon till och med benlindor på sig ! Inte ofta hon är så fin när det inte vankas träning   

Hoppade upp och skrittade fram på det upplogade fyrkantsspåret på gärdet. Hallon kändes väldigt pigg och framåt idag, kan bero på 2dagars vilan?

Kortade tyglarna och direkt ville Hallon börja trava, men flyttade bakdelen och böjde halsen lite. Hon kändes inte alls stel utan mer som en liten gummboll   

Travade några varv på fyrkantspåret med fokus på takt och tempo, Hallon vill gärna pinna på i överilat tempo för att slippa jobba.  Gjorde lite tempoväxlingar och halt-skritt-trav. Hon blev riktigt fin och jag kände att jag hade ett bra stöd i båda tyglarna. Styrde sedan ut i den djupa snön och då fick Hallon lyfta på benen ordentigt! Jobbigt tyckte hon att det var då! Provade även lite galopp i den höga snön och där var det inte lika kontrollerat. Skulle gå i 180 tyckte Hallon, men efter några varv så fick jag till en någorlunda lösgjord och lugnare galopp. Travade sedan av på fyrkantspåret och oj vilken framåtbjudning hon hade då! Härligt! Nu känns det som om det lossnat lite i ridningen. Hallon jobbar i bättre tempo och takt och det är inte samma "dragkamp" i munnen. Hon verkar ha blivit starkare i rygg/rumpa och då orkar hon lägga vikten på bakdelen istället på framdelen. Så nu ska jag försöka få fingrarna ut och ordna ett träningschema, med klättrning och kondition, så vi är fit for fight för tävlingssäsongen!


      


Nu ska jag försöka få något gjort i lägenheten!

Hoppas ni får en bra kväll ; )

Ovido - Quiz & Flashcards