Alla inlägg den 25 januari 2010

Av Matilda - 25 januari 2010 22:17

Idag red jag och Hallon ett pass på det upplogade fyrkantsspåret som vi har på gärdet. Skrittade fram först genom att gå en sväng ner till "stora vägen" och tillbaka. Gick sedan några varv på fyrkantsspåret innan jag kortade tyglarna. När jág sedan kortade tyglarna och drev framåt så hade jag ingenting i handen! Det var som att hålla i en sytråd, så lätt kunde jag vara i handen..Det var faktiskt riktigt läskigt att hon var så himla lätt i huvudet för en gångs skull. Trodde till en början att hon gick bakom hand, men provade att bara göra överågngar/halter med sätet och det räckte. Kan säga att jag blev minst sagt förvånad, på ett positivt sätt   

Provade lite i trav och galopp med övergångar med endast sätet och det funkade! Efter galoppen blev hon lite stark men det var inga problem att få henne i en taktfast trav utan att springa iväg. Så dagens ridpass var minst sagt förvånande! Hallon blev till och med lite svettig och det har hon inte blivit någon gång denna vinter, så hon lär ha jobbat ganska duktigt. Det enda jag störde mig på under passet var att hon "fibblade" med tungan utanför munnen. Så i morgon får jag nog sätta på "snokrem" till engelska nosgrimman.

       

Efter dagens ridpass är jag riktigt sugen på att börja träna och tävla mer. Ska kolla lite på LB:n och kanske kan vara med hemma den 21/2. Kan vara roligt att rida första tävlingen på hemmaplan : )


På onsdag och torsdag är jag ledig så jag funderar på en sväng till Marieberg. Är lite sugen på ett par nya festskor ^^


Nu blir det duschen och sen sängen, ha det gött!

Ovido - Quiz & Flashcards