Alla inlägg den 16 januari 2010

Av Matilda - 16 januari 2010 23:45


Nu har jag kommit hem efter en myskväll med Angelilka, godis och soffan ; ) Vi kollade på någpn Scary Movie som var usel men trevligt var det!

Angelika fyller år på söndag nästa vecka så på lördagen ska hon ha lite fest. Tackade glatt ja men kom på först nu att jag har stalljour i stallet :( Så det blir ingen fest för mig i alla fall...Tror inte direkt att någon vill byta sin helg när det är så tätt inpå heller. Så det blir till att vara nykter och kanske köra lite folk istället.


Funderar lite på att vara med i Folksam Riders Cup också. Kan vara roligt att se sina resultat och kunna jämföra med andra i  detta avlånga land. Amnmälningsavgiften var inte särskilt hög och om man anmäler sig innnan 31/1 så får man ett fint tävlingsschabrak för endast 49:-. Har inga direkta planer på att tävla supermkt i vår/sommar men som sagt, är ju en kul grej : )


Nej nu ska jag försöka sova så att jag orkar upp till jobbet i morgon.

´Godnatt

Av Matilda - 16 januari 2010 11:15


Idag så befann jag mig i stallet vid halv nio för att tillsammans med Marie och Elina ge oss ut på tur.  Tio över nio gav vi oss av ut i vinterlandskapet.

  

 Hallon var sist i ledet (pga av korta ben ^^) men hon pinnade på rätt bra ändå. Vi red den "långa" rundan idag, mot Åsbergstorp (?) och förbi en gård och sedan in i skogen. Blev en hel del trav och lite ofrivillig galopp (Hallons korta ben igen) men mysigt var det! Nikita hade en hel del extra energi så hon både bockade och stegrade, som tur var höll sig Marie kvar och vi kunde rida hemåt. När vi var på väg hemåt så kommer det en bil med hästtransport så vi gick in på en uppfart och väntade. Bilen närmar sig och då ser jag att det är Katarina och Hannele (?) från gamla stallet i Labbsand! Vad är oddsen att man träffar på dem vid tio på morgonen? Tror att de skulle  hämta hö för det lät som om transporten var tom.

Hallon kändes fin sista biten hem, då hade jag inte "huvudet i handen" som det kan bli ibland. Hon bar sig ganska bra själv : ) Trött var hon när vi kom hem i alla fall.

  


Sitter och käkar lite frukost och ska sedan göra lite nytta. Städa lägenhet och rensa ur garderoben har jag planerat. Anders och hans vän spelar tv-spel och ockuperar tv:n så jag är den som får städa. De kommer antagligen sitta där hela e.m och kvällen också..Ska hälsa på hos mamma och pappa och ikväll ska jag träffa Angelika.


Hoppas ni får en bra helg!

/Matilda


Ovido - Quiz & Flashcards