Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Matilda - 20 januari 2010 22:10


Det har varit 3 bra ridpass i rad nu!! Jag hoppas att min och Hallons viljor har vänt och att vi nu jobbar med varandra, istället för emot varandra.

  

Jag red ett pass på vårt upplogade fyrkantsspår på gärdet. Blir inte mycket lösgörande arbete, utan mest på rakt spår. Skrittade fram ordentligt och länge och började med lite halter. Hallon kändes väldigt fokuserad och vaken idag och började nästan direkt att "suga" på bettet. Övergick sedan i trav och fortsatte arbetet med halvhalter och halter, lyssnade lika bra då med : ) Gjorde även lite skänkelvikningar för att få med bakdelen. När traven kändes bra och jag hade bra takt och "sug" framåt provade jag lite galopp. Hör och häpna, hon bar sig själv i galoppen också!! Det var inte alls att jag behövde bära huvudet, så det går framåt! Om vi fortsätter såhär kanske vi kan vara med och tävla hemma den 21/2...; )

    


Nu till lite sämre nyheter:S Anders (och alla andra anställda) har bliivit uppsagda från M. Hedegårs Åkeri så from fredag har han inget jobb :( så idag har han varit på Arbetsförmedlingen och skrivit in sig. Hoppas bara att han får ett nytt jobb...


Duchen kallar och sen sängen,

Ha det bra



Av Matilda - 20 januari 2010 07:18


Sitter och äter frukost vid datorn (sisådär 10min efter i tidsplaneringen) och har egentligen inte tid att blogga. Men jag var sugen på att slänga in ett inlägg så då blev det så ; )


JObb till halv fem idag och sen stallet. Ska ta en sväng förbi Granngården och köpa en bal torv till Hallon. Ska även ta med mitt presentkort och kanske jag hittar ett bra stalltäcke som inte skaver och åkter bakåt.

Idag ska jag försöka hinna lastträna lite. Har kvällen idag så jag har ju tid till åtta i alla fall!


Måste bara rekommendera er att kolla in SVT:s nya programserie Ponnyakuten. Såå himla söta barn med deras älskade ponnyer som har något problem. Typ att ponnyn vägrar hoppa, är rädd för saker eller bara ouppfostrad. Jag har kollat in avsnitten på Svt Play men tror att det går på tv söndag eller måndagar.

Se hela bilden





Tycker att de kan ordna ett Hästakuten här uppe i våra trakter för då kan jag och Hallon vara med. Kategorier som vi kunde delta i skulle kunna vara "transporträdd" pch "agressiv" ^^ Undrar om det skulle bli ordning på allt då...


Nej nu måste jag skynda mig! Börjar jobba om 20minuter.

Ha en bra dag/ Matilda



Ovido - Quiz & Flashcards