Direktlänk till inlägg 10 januari 2010

Söndags update

Av Matilda - 10 januari 2010 12:35


Det har blivit lite blogg-torka över helgen märker jag. Det har inte hänt speciellt mycket som behöver skrivas ned , men jag måste fylla ut bloggen lite grann : )


Jag är nästintill frisk från min förkylning så det känns skönt. Hoppas även att jag inte blir sjuk något mer det här året, så onödigt är det. Jobbade igår och tjänade lite pengar. När jag kom hem från jobbet så hade jag hjärtklappning :( Hjärtat slog så fort och hårt att hela kroppen liksom rörde sig, riktigt obehagligt var det. Tror det kan bero på att jag gick ut från jobbet, i kylan och andades inte "ordentligt". Kroppen fick nog inte tillräckligt mycket syre så hjärtat började slå fort för att kompensera det...Det gick över när jag lade mig ner, så efter en stund var jag på väg till fest ^^ Hade med mig Angelika och vi hade det riktigt roligt: ) Gick ut på Statt en sväng men vi var alldeles för nyktra för att ha roligt..Så vi köpte hamburgare på Max och åkte hem...Nu blir det lugnt på fest-fronten, i alla fall till sista helgen denna månad.


Hallon har haft vilovecka denna veckan, har inte orkat rida när jag har varit sjuk. Idag ska jag ta premiärturen, blir nog en uteritt med skritt och trav. I morgon ska hon få nya skor så då ska jag rida henne trött innan skoning, så hon inte bråkar med Rolf. Hon gillar att dra åt sig fötterna när han skor och då kan hon ju skada både honom och sig själv. I fredags fick jag ett samtal från Färjestad Rid och Trav att mina ridstövlar har kommit!!! Så eftersom jag är ledig i morgon ska jag åka och hämta dem : ) Jag hoppas verkligen att de passar, annars vet jag inte vad jag gör...

  


Nu ska jag sega i soffan en liten stund, sen blir det mat hos mamma och pappa. Och i e.m stallet.



Ha det så bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards