Direktlänk till inlägg 10 januari 2010

Fy fan vad vi är bra !

Av Matilda - 10 januari 2010 20:13


Idag hade jag planerat en uteritt med Hallon, och vi fick även med oss Marie och Nikita. Det hade blivit kolsvart innan vi kom iväg men påpälsade och försedda med reflexer var vi, så det gick bra.


Hallon var lite stel i början av uteritten men det beror nog på att hon har vilat hela den här veckan...Vi började trava ganska snart och satte igång med lösgörande arbete. Skänkelvikningar över vägen, samt tänkte mycket på takt och tempo. Hallon svarade fint för skänkel och tygeln så efter en galopp (!) så var hon mellan hand och skänkel. Jag verkligen kände hur tryckte kom bakifrån och hon ville bara framåt. Lite ångvält var hon allt och vill "'äta snö" men överlag väldigt fin. Inga snöstyltor fick hon heller så det passet var perfekt!!! Hon kanske behövde lite vila för att få lite ny energi. Nu blickar vi framåt och galoppen ska trimmas. Har inte vågat kolla på tävlingskalendern än , kanske ger otur och jag står med en halt häst igen: ( Nej jag börjar kolla och planera tävlingar när Hallon och jag är klara för det. Om det blir i februari eller juni kan jag inte svara på än...



I morgon åker anders till Åland så då blir jag ensam hemma igen :( Har semester i mogon så planer för dagen är;  Rida Hallon, Hallon ska få nya skor, Hämta ridstövlar i Karlstad, promenera med Angelika och laga mat/städa. Så jag kommer nog ha fullt upp hela dan i morgon ; )


Ha det gött i kylan!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards