Direktlänk till inlägg 16 januari 2010

Morgonritt

Av Matilda - 16 januari 2010 11:15


Idag så befann jag mig i stallet vid halv nio för att tillsammans med Marie och Elina ge oss ut på tur.  Tio över nio gav vi oss av ut i vinterlandskapet.

  

 Hallon var sist i ledet (pga av korta ben ^^) men hon pinnade på rätt bra ändå. Vi red den "långa" rundan idag, mot Åsbergstorp (?) och förbi en gård och sedan in i skogen. Blev en hel del trav och lite ofrivillig galopp (Hallons korta ben igen) men mysigt var det! Nikita hade en hel del extra energi så hon både bockade och stegrade, som tur var höll sig Marie kvar och vi kunde rida hemåt. När vi var på väg hemåt så kommer det en bil med hästtransport så vi gick in på en uppfart och väntade. Bilen närmar sig och då ser jag att det är Katarina och Hannele (?) från gamla stallet i Labbsand! Vad är oddsen att man träffar på dem vid tio på morgonen? Tror att de skulle  hämta hö för det lät som om transporten var tom.

Hallon kändes fin sista biten hem, då hade jag inte "huvudet i handen" som det kan bli ibland. Hon bar sig ganska bra själv : ) Trött var hon när vi kom hem i alla fall.

  


Sitter och käkar lite frukost och ska sedan göra lite nytta. Städa lägenhet och rensa ur garderoben har jag planerat. Anders och hans vän spelar tv-spel och ockuperar tv:n så jag är den som får städa. De kommer antagligen sitta där hela e.m och kvällen också..Ska hälsa på hos mamma och pappa och ikväll ska jag träffa Angelika.


Hoppas ni får en bra helg!

/Matilda


 
 
Ingen bild

Knubben

16 januari 2010 20:22

Du har så rätt så Matilda =) Hur stor är chansen egentligen att man träffas så där vi blev lika förvånade som ni men kul att det stämmde så bra Ja vi skulle hämta hö hos min kompis. Jojjan behöver lite mer hö för Jeanette börjar få lite dåligt med hö nu och min kompis har hö för ett par år frammåt. Kan inte du och Marie komma och rida med oss någon helg. Hälsa Marie & Julia från oss

 
Ingen bild

Matilda

16 januari 2010 23:45

Ida/Katharina; Att ta med oss hästarna och komma och rida blir nog inte det enklaste ^^ De är ju inte direkt roade av att gå på transporten. Men hälsa på kan vi nog göra!
Hälsa dem i Labbsand från mig, kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards