Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Snöritt

Av Matilda - 27 januari 2010 18:19

Idag har jag varit ledig hela dagen lång, och har både fått en massa nyttiga och roliga saker gjorda! Känner mig riktigt duktig och effektivt för en gångs skull. Kan ha blivit lite skadad från jobber där allt man gör räknas i effektivitet och produktivitet...^^


Åkte ut i hyfsad tid till stallet för att hinna rida ut innan det blev mörkt och lyckades. Fixade mat och mockade, stod och pratade en del med Marie också , så tiden gick fort i stallet. Tog in en mycket blöt och snöig Hallon från hagen, så hon fick lite hö att tugga på. Vid fyra gav vi oss iväg på snöritt. Det hade nog kommit ca 2decimeter snö under dagen och det kommer nog vara ännu mer i morgon bitti.

Vi styrde kosan mot Kråklund (? kommer aldrig ihåg namnet ) och kollade på hästarna som står vid vägen, precis innan man svänger upp mot Övergården. Finns världen sötaste skäck-shettis där, inte många äpplen hög. H*n stod helt själv i en annan del av hagen med snö upp till magen, så söt att jag skulle kunnat ta med den hem. Kunde ha delat box med Hallon ^^

Hallon kändes väldigt pigg och framåt, på senare tid känns hon mer rörlig. Det är mer "gung" i skritten, så hon lär ta ut stegen lite mer. Ger henne nyponpulver som ska vara cirkulationshöjande och innehåller myclet antioxidanter, det kanske är det som hjälper?

      

När jag kortade tyglarna och började trava så var det huvudet rakt upp och med sänkt rygg. Jobbade då med skänkelvikningar och halvthalter och då kunde hon koncentra sig och slappna av. Fortsatte in mot Kråklund och där blev det lite ofrivillig galopp, Hallon tyckte det inbjöd till galopp. Hon kändes väldigt fin men hon "fibblar" med tungan. Den är liksom utanför munnen och sen ibland så kastar hon upp huvudet rakt upp. Specillet i galoppfattaningar eller när vi travar. I skritten för hon inte så. Funderar på om hon inte vill acceptera/trivs inte med bettet, eller att hon vill slippa arbeta? Har ni några tips?? I dag hade jag "snokrem" på men den var inte direkt spänd..Ska se i morgon om det är likadant om jag har den mer spänd. Kanske kan prova att rida med rakt bett, eller ett bett med fasta ringar så att hon inte kan "fibbla" så med tungan? Tips mottages tacksamt!  


I morgon är ännu en ledig dag. Ska åka till stallet på morgonen och hjälpa Ebba med utsläppet av hästarna. Elina mår inte så bra ¨så hon ska nog ligga i sängen och vila. Senare på e.m så ska jag och Angelika åka till Marieberg för lite shopping. Ska kolla efter ett par nya partyskor, sen har jag presentkort på Gina Triccot som kankse är dags att utnyttja   


Ska snart till stallet igen och natta hästarna men innan det ska jag läsa lite bloggar :)

/Matilda

 
 
Aramis

Aramis

27 januari 2010 19:42

Vad FIN hon är - din Hallon :o)

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Matilda

28 januari 2010 10:33

Jaa, hon är riktigt söt och fin lilla Hallon ♥
Din Aramis är en riktigt snygging han med : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards