Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Matilda - 2 februari 2010 22:14


Börjar bli lite smått irriterad på all snö som är verkligen överallt! Har ridit i den hela vintern och nu börjar jag längta efter att få rida på plant underlag. Skulle inte sitta helt fel att ha ett ridhus stående precis brevid stallet, då skulle det vara fulländat ^^


       

Snö, snö och åter snö!!

 

Kom ut till stallet i hyfsad tid, redan klockan halv sex, rena förmiddagen för mig. Fixade med mockning och lade in ny torv i boxen och gjorde mat. Malin tog in Smilla och jag tog ingen notis om det. Fortsatte att plocka fram utrustningen och lägga in lite mat i boxen. Då hade Smilla kankse varit inne 20minuter, och då hade Hallon varit ute själv i hagen. Jag trodde att Eldor var ute fortfarande men tydligen inte, så jag hade lite dåligt samvete när jag hämtade Hallon. Hon fick ett äpple som tröst för att jag glömt bort henne så jag tror hon förlät mig   

Tur att hon inte jagar upp sig så fort hon blir lämnad själv i alla fall...


  


Vi fick ridsällskap ute på gärdet också. Både Malin&Smilla samt Ebba&Icarus var med oss ute i snön. Tror att det såg lite roligt ut när vi kom skrittande på rad, tripp trapp trull på frykantsspåret : )

Blev en hel del konditionträning i den höga snön idag. OJ vad Hallon fick lyfta på benen när jag styrde ut i snön, men öronen var spetsade framåt så hon tyckte det var roligt! Övade lite halter/igångsättningar då Hallon gärna vill slå sig fri från formen i igångsättningar. Antagligen är hon inte tillräckligt stark i bakkärran så hon orkar sakta av/sätta igång med bibehållen form än. Men det ska det tränas på om vi ska vara med och tävla den 21/2. Det är ju bara 3 veckor kvar dit, så snart måste jag bestämma mig. Kan ju vara skönt att debutera på hemmaplan och när det inte är så långt att åka. Får ta det mer som träning än som tävling : )


  


Nu ska ja hoppa i duschen , sen blir det sängen.

Ha en bra kväll!



Ovido - Quiz & Flashcards