Alla inlägg den 7 februari 2010

Av Matilda - 7 februari 2010 21:27

Jag är rastlös i själen. Känns som om jag står och trampar så samma ställe utan att det händer något. Livet har blivit en slags upprepande (mar)dröm, det enda som hinns med är jobb och stall, stall och jobb. Jag har vandrat på denna jord i snart 22år , ca 1/4 av det liv jag har kvar här. Vill jag att det ska fortsätta på i samma takt med samma rutiner? Jag är inte så säker på det..


Har ju planer på att börja plugga nu till hösten 2010. Jag har inte börjat kolla på några utbildningar ännu men ändå känner jag att det är dags att göra något annat. Utbilda mig till något som jag verkligen vill göra. Problemet är ju att jag inte vet vad jag vill göra. Kommer nog alltid vilja bli veterinär men den drömmen har jag lagt på hyllan. För att ens ha en chans att få en plats måste man ha MVG i allt och gärna 2.0 på högskoleprovet. Så att plugga upp mina betyg i typ 2 år för att sedan eventuellt komma in på veterinärutbildningen lockar mig inte direkt.

Jag vet i alla fall att jag vill ha ett jobb med varierande uppgifter och vill inte sitta vid en dator resten av mitt arbetsliv. Det räcker med de 2 åren jag har suttit nu.


Kanske ska ta mig i kragen och kolla på lite utbilningar nu? Det skadar ju inte att kolla vad som finns i alla fall..


Massa tankar som snurrar i huvudet nu, så jag hoppas att ni har bättre framtidsplaner än vaf jag har!

Må gott/ Matilda

Ovido - Quiz & Flashcards