Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Matilda - 6 februari 2010 16:30

Äntligen blivit helg igen och jag är ledig hela helgen, så himla gött är det!   


Klockan ringde fruktansvärt tidigt idag (redan 07.30) och jag ville verkligen inte gå upp. Men Hallon stod och väntade i stallet så det var bara att köra iväg. Väl i stallet piggnade jag till någorlunda, så gjorde iordning Hallon för en uteritt.

Tycker att hon är lite tunn/saknas muskler över hals/rumpa/kors , vad tycker ni?

Får nog bli lite mer lusern och sen lite mer styrketräning i skogen, hon blir ju så himla snygg när hon får riktigt med muskler;

     


Vi red en lite längre runda idag, förbi ridskolan och sedan mot Åsbergstorp. Det var inte mycket liv klockan halv nio på morgonen. Endast fåglarna som kvittrade i träden och talade om att våren är på väg.

Mycket snö har vi här i Värmland, men visst ser gärdena inbjudande ut till en galopp ?

  

Vi red vidare in i skogen och tog en riktigt galopp där och där fanns det också tonvis med snö

  


När vi kom så fick Hallon posera lite fotomodell och visst blev hon fin på bilderna   Kanske ska anmäla henne som fotomodell till Hööks-katalogerna, haha.

  


     

Blev ett riktigt bildinlägg idag, men det får ni stå ut med!

Dock så har jag även haft lite otur idag :( När jag var och tog in Hallon för en liten stund sedan så hade hon trampat av sig ena framskon. Gick och letade i hagen men den är puts väck. Så i morgon blir det inget ridhus för oss:( Och på måndag blir det att försöka få tag på hovslagaren så att han kan slå på en ny...


Nu ska jag hoppa i duschen, ska vara hos kusin om ca 1 timme för lite partaj!

Ha det bra ;)

Ovido - Quiz & Flashcards