Alla inlägg den 10 februari 2010

Av Matilda - 10 februari 2010 10:55

 

Hallon tappade ju som sagt en framsko i lördags så därför har det inte blivit någon ridning sedan dess.  Det blir ju lite "höjdskillnad" på hovarna då hon har brodd på alla fötterna, så då blir det nog ingen bra ridning. Hon kan ju lätt bli lite "linkande" när det inte är full balans på alla fyra hovarna. Har försökt få tag i hovslagare men han har ju fullt upp. Hoppas att han har tid att slå på en ny sko innan helgen i alla fall. På lördag ska det vara Maddeträning men kan ju ej vara med eftersom jag inte ridit på hela veckan:( Lite synd för jag skulle verkligen behöva lite hjälp...Men det kommer väl fler gånger.

      


Jag har dock motionerat alla dagar från söndag tills idag onsdag. Har varit ute och försökt powerwalka ca 45min varje dag. Mycket skönt att röra lite på sig och ska försöka göra det varannan dag framöver, även när jag rider. Det är ju inte bara hästen som behöver konditionsträning, ryttaren behöver en del hon också   


Jobbar hela veckan till 20 så det blir inte att man ser något folk i stallet heller. Är ju helt själv när jag är där på morgonen . Hallon har jag i princip bara gett lite morrötter men idag blir det ryktning också: Har kvällsfodrning i stallet så åker ut efter jobbet igen.


Nu ska jag läsa lite blogggar och fundera på vad jag ska shoppa i Scandinvaium. Det är ju i princip bara 2,5 vecka kvar nu ; )

 Ha en bra dag!


Ovido - Quiz & Flashcards