Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Matilda - 21 februari 2010 17:21

Eftersom jag har stalljour denna helg så var jag uppe tidigt i stallet och plockade ut hästarna. De första tre gick bra för till deras hagar var det plogat. När jag sedan skulle ta ut den 4:e så tog jag ett steg ut i snön och den gick mig över knäet! Där stod jag, fast i snön och en ivrig häst i ena handen. Det var bara tt börja pulsa,kan lova att jag var rätt trött när alla hästarna hade kommit ut.

Hallon och jag tog oss en mysig uteritt nu på eftermiddan eftersom solen visade sina strålar. Riktigt härligt vinterväder var det : )

Red vanliga rundan , ner i skogen och sedan förbi Kråklund. Vidare in på vägen där och sedan vända och rida tillbaka samma väg. Hallon var supertaggad och ville helst galoppera hela tiden! Jobbade en del övergångar för att få ner tempot lite och för att hon skulle fokusera på mig. Enligt henne fanns det så mycket annat i skogen som kunde hoppa fram. Tror att öronen var spetsade framåt under hela ridturen. Hon är så söt , lilla Hallon : )

Nu blir det lite mat och sedan ska jag ta et lugnt resten av kvällen. Ska upp till hästarna en sista gång och ge dem nattamaten.

Idag är det bara 5 dagar kvar sedan åker vi till Scandinvaium! Oj vad det ska shoppas. LÅnar lite penar av mina sparkonton så jag kan handla lite ; )

Lite bilder från uteritten idag;

      

Ha det bra :)

Ovido - Quiz & Flashcards