Alla inlägg den 5 december 2009

Av Matilda - 5 december 2009 17:41


  


I helgen har jag stalljour i stallet, vilket innebär morgonfodring + utsläpp, lunchfodring och kvällsfodring. Så vid sju var jag i stallet pigg som en lärka (not!!!) och 1h senare var alla hästarna ute i sina hagar. Passade på att mocka och fixa mat till Hallon då vi vid 10 skulle ha arbetsdag i stallet. Vi blev ganska många så skottningen av ridbanan + flytta torvbalar gick fort och smidigt. Blev även en trevlig fikastund i sadelkammaren också : )


Vid ett så följde jag med Malin och Smilla,  som lasthjälp, till rídhuset för träning för Lina. Smillla knallar bara rätt in i transporten, tänk om det Hallon skulle vara så okomplicerad! Vad enkelt och icke-nervöst ´transportering skulle bli då...Men det är väl bara att öva! Övning ger färdighet kallas det ju...

Smilla såg mycket pigg och framåt ut på träningen, så det går nog bra på KM i morgon, lycka till : )


Sitter i soffan med laptopen i knäet och väntar på mat. Anders står i köket och lagar till kyckling och något mer. Har bara ätit frukost + pirog idag så skulle behöva lite rejäl mat!

Är dock inte klar i stallet än, utan har kvällsfodring vid åtta, men kan värma mig ett par timmar innan dess.  Har varit fruktansvärt rått och blött idag, så har både blivit varm och sedan frusen :S  Konstigt väder är det i alla fall. Vill ha några minusgrader och snö på backen ju!!!


Nu ska jag fortsätta att fundera ut vad jag ska önska mig i julklapp (påtryckningar från alla håll) och mysa lite i soffan.


Ha en bra kväll

  

Ovido - Quiz & Flashcards