Alla inlägg den 15 december 2009

Av Matilda - 15 december 2009 08:21


Åh, vad ljust och fint det är ute nu!! Massa snö på marken och några minusgrader. Jag hoppas att snön får ligga kvar denna gången...


Massa snö förra vintern i Labbsand

h017  


Som tur är har jag inhandlat brodd som ska skruvas i idag. Har lite funderingar på om jag ska sätta på snösulor eller inte. Jag hade inga förra året och då fick vi massor av snö. Det blev ju lite styltor när man red ut men annars så var det inga problem att inte ha några. Snösulor (av min erfarenhet) kan ju få skorna att ramla av lättare, speciellt om snön smälter och det blir lera igen.


Har kollat lite på Polarpads om man skulle använda sådana istället;

Man klipper ut en mall efter skon och skruvar fast den innanför brodden. Så dessa kan man ju ta bort efter varje ridtur (om man orkar) eller om snön smälter. De kostar 160:-/par men de håller ju fler än en säsong. Jag vill ju kunna rida ut i vinter utan att vara rädd för att hon ska halka pga styltor. Någon som använt dessa?


Idag är halsont nästan borta men istället har jag en huvudvärk som heter duga och ont "bakom" bihålorna. Så det blir nog ingen ridning idag heller :( Ska bara gå en promenad med Hallon. Hon får ha lite vintervila denna veckan medan jag frisknar till. Min fabror fick hjärtmuskelinflammation i helgen, just på grund av att han motionerat när han var sjuk. Så jag vill gärna slippa ligga på IVA under julhelgen...Inte för att jag tror det skulle hända om jag rider lite men man vet aldrig.


Nu ska jag fixa iordning mig och sedan blir det jobbet 09-18.


Ha det bre : )

Ovido - Quiz & Flashcards