Alla inlägg den 21 december 2009

Av Matilda - 21 december 2009 21:25

...heter det förresten doparedagen eller dopparedagen, blev lite osäker nu när jag kollade stavningen..



Det är julafton om 3 dagar och jag har inte fixat klart alla julklappar ännu :/ har mamma och pappa kvar att köpa till. Anders ska till Marieberg på onsdag så så kanske han kan vara snäll och köpa det sista (blinkar med ögongen*).


Just  nu håller jag på och kokar (bakar? lagar?) knäck  och det ett ganska långtråkigt arbete. Med att röra varannan minut och se det stelna...Men produkten blir ju ganska god i alla fall =)


Idag så  har jag och Hallon tagit en sväng ut i skogen tillsammans med Marie och Nikita. Det var mysigt , helt stjärnkklart men rekommenderar inte att rida ut i -16 grader. Både händer och fötter höll på att förfrysa men de håller på att tina upp nu.

Tog en sväng upp till Kråkåsen (?) och in på den vägen och sedan tillbaka. Det var superfäste på vägen och Hallon fick inte snöstyltor en enda gång. Fort gick det när vi travade, tårarna ranna av farten och kylan, men det är så det ska vara : )

När vi var på väg hem så kändes Hallon väldigt uppvärmd och mjuk, det gör nog hennes stela ben gott att få trava i lite snö. Då lyfter hon lite högre på dem...


  


Den 28/12 är det Ryttarfest på ridskolan och det ska jag och i alla fall halva stallet gå på. Ska bli roligt att träffa lite folk därifrån och sedan gå igenoom lite inför år 2010. För mig och Hallon blir det nog ingen lagtävling nästa år. Vet ju inte när vi har kommit igång med galoppen ordentligt och vill inte heller skynda på arbetet. Det får ta den tid det tar! Så för oss blir det bara inviduell tävling.


Nu tror jag minsann att knäcken är klar så ska hälla upp den.

Ha det bra i kylan!   


Ovido - Quiz & Flashcards