Alla inlägg den 18 december 2009

Av Matilda - 18 december 2009 19:29


Jag tycker inte om stress. Enligt en del finns det både positiv och negativ stress. Kan inte förstå vilken stress som är positiv men för mig är all stress negativ.


Känner mig stressad inför julklappar, julfirande , jobbet och att inte hinna med Hallon så som jag skulle vilja. Idag blev det joibb till 18 och sedan direkt till stallet. Hann ju bara att göra det nödvändigaste och sedan kolla så att alla broddar satt kvar, det gjorde dom . Hallon var på riktigt bitch-humör idag också och det vet jag ju beror på att hon är understimulerad. Och i samband med att man inte hinner med att rida/promenera/longera så får man ju skuldkänslor:( Jag vill ju helst rida 5ggr/vecka och sedan promenera resterande två dagar, tjena att man hinner det när man jobbar 100% på transcom. Nej det är inga 8-16 pass där inte. Utan det ska helst jobbas till 18 eller 20,helst från kl. 8. Så trött på att komma till stallet sist av alla och inte hinna rida innan det blir mörkt. Schemat för januari ser inte bättre ut tyvärr :(

Men det är väl bara att stå ut. Förhoppningsvis kommer jag på vad jag vill plugga till hösten 2010 och då slipper jag de hemska passen. Då kanske man kan ägna sig åt det man tycker är roligt istället.


Ridning blir det i alla fall i morgon! 'Är ledig hela dagen och kl. 16 kommer Hanna till stallet för lite pappersbyte. Tänkte rida efter att hon har varit där.Får ju semester 4 dagar from 24/12 så då ska jag rida varje dag, har jag bestämt.


Jag O Hallon  


Nu ska jag klä på mig och sedan åka till lillasyster. Ska vara lite sällskap ikväll då mamma och pappa är på julbord och kommer hem rätt sent.


Ha det gôtt : )   

Ovido - Quiz & Flashcards